32 produktów
Wybierz auto
41,16
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
41,16
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Ciężar [kg]: 0.03
130,71
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
130,71
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Ilość biegunów: 3
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Bez przewodu
Rozwiń więcej danych
71,87
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
71,87
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
JPN75E0523JPN
40,48
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
40,48
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
39,26
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
39,26
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
05261953556
Wersja: 1
91,62
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
91,62
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
48,42
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
48,42
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYECPKA002
33,48
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
33,48
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Napięcie [v]: 12
Kolor: Czarny
Rozwiń więcej danych
52,16
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
52,16
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Ilość biegunów: 3
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Bez przewodu
Rozwiń więcej danych
75,79
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
75,79
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
ERR550245A
Wysokość [mm]: 28
Ilość połączeń: 3
Rozwiń więcej danych
30,63
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
30,63
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
ERR550520A
Wysokość [mm]: 28
Ilość połączeń: 3
36,20
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
36,20
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
ERR550573A
Ilość połączeń: 3
Głębokość zabudowy [mm]: 24
47,48
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
47,48
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
OYO75E0517OYO
84,69
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
84,69
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
106,20
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
106,20
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
FASFT75503
Wysokość [mm]: 28
Rodzaj czujnika: Czujnik indukcyjny
Rozwiń więcej danych
45,01
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
45,01
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Ciężar [kg]: 0.03
95,37
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
95,37
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Ciężar [kg]: 0.026
Ilość połączeń: 3
Rozwiń więcej danych
98,45
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
98,45
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0403885543117
Ilość biegunów: 3
Głębokość zabudowy [mm]: 27.4
108,02
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
108,02
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SKV17SKV503
33,96
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
33,96
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
W samochodzie KIA RIO III, czujnik położenia wałka rozrządu umieszczony jest w głowicy silnika i skierowany w stronę koła sygnałowego, zamontowanego w wałku rozrządu. Czujnik emituje sygnał, na podstawie którego komputer pojazdu określa kąt położenia wałka. Dzięki temu komputer otrzymuje informację, w jakiej pozycji aktualnie znajduje się wałek rozrządu. Jest ona potrzebna m.in. do przeprowadzenia regulacji dawek paliwa czy aktywacji świec zapłonowych (w przypadku wersji samochodów KIA RIO III z silnikami benzynowymi).
Czujniki położenia wałka rozrządu, stosowane w samochodzie KIA RIO III czasem ulegają usterkom. Ich pierwszym objawem jest zazwyczaj zaświecenie się kontrolki silnika („check engine”) na desce rozdzielczej auta. Pojawić się mogą także problemy z uruchomieniem silnika, szarpnięcia i niespodziewane gaśnięcie silnika podczas jazdy. Zdarza się, że kierowcy wyczuwają także utratę mocy silnika oraz obserwują zwiększone zużycie paliwa. W pojazdach KIA RIO III sprawdzenie poprawności pracy czujnika położenia wałka rozrządu powinno odbywać się z wykorzystaniem dopasowanego do marki testera diagnostycznego.
Czujniki położenia wałka rozrządu to części elektroniczne, dlatego podejmowanie prób ich naprawy nie jest zalecane przez ekspertów motoryzacyjnych. Jedynym niezawodnym sposobem naprawy jest wymiana czujnika na nowy. W autach KIA RIO III nie jest to proces skomplikowany – polega na odłączeniu wtyczki zasilającej od czujnika oraz odkręceniu śrub mocujących czujnik w głowicy silnika. Następnie w sposób analogiczny montuje się nowy czujnik położenia wałka rozrządu. Oczywiście czynność powinna zostać poprzedzona diagnostyką.