33 produktów
Wybierz auto
39,43
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
39,43
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
JPN75E0523JPN
40,48
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
40,48
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Ciężar [kg]: 0.03
124,26
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
124,26
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Ilość biegunów: 3
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Bez przewodu
Rozwiń więcej danych
72,22
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 15.05
72,22
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HEL6PU009168081
Ilość połączeń: 3
Głębokość zabudowy [mm]: 28.2
Rozwiń więcej danych
99,18
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 15.05
99,18
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Wersja: 1
88,04
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
88,04
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
49,18
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 15.05
49,18
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Rodzaj czujnika: Czujnik hall'a
Ilość biegunów: 3
Rozwiń więcej danych
54,21
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
54,21
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
111,89
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
111,89
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
ERR550245A
Wysokość [mm]: 28
Ilość połączeń: 3
Rozwiń więcej danych
30,63
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
30,63
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
ERR550520A
Wysokość [mm]: 28
Ilość połączeń: 3
36,20
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
36,20
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Ilość biegunów: 3
69,62
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 15.05
69,62
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
43,26
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
43,26
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Ilość biegunów: 3
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Bez przewodu
Rozwiń więcej danych
74,98
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
74,98
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
OYO75E0517OYO
86,26
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
86,26
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
JPN75E0349JPN
Ilość połączeń: 3
69,61
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
69,61
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
JPN75E0517JPN
Ilość biegunów: 3
68,57
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
68,57
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0403885543117
Ilość biegunów: 3
Głębokość zabudowy [mm]: 27.4
105,09
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
105,09
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
05261953556
Wersja: 1
91,57
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
91,57
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Ciężar [kg]: 0.026
Ilość połączeń: 3
Rozwiń więcej danych
98,84
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
98,84
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
W samochodzie KIA RIO III, czujnik położenia wałka rozrządu umieszczony jest w głowicy silnika i skierowany w stronę koła sygnałowego, zamontowanego w wałku rozrządu. Czujnik emituje sygnał, na podstawie którego komputer pojazdu określa kąt położenia wałka. Dzięki temu komputer otrzymuje informację, w jakiej pozycji aktualnie znajduje się wałek rozrządu. Jest ona potrzebna m.in. do przeprowadzenia regulacji dawek paliwa czy aktywacji świec zapłonowych (w przypadku wersji samochodów KIA RIO III z silnikami benzynowymi).
Czujniki położenia wałka rozrządu, stosowane w samochodzie KIA RIO III czasem ulegają usterkom. Ich pierwszym objawem jest zazwyczaj zaświecenie się kontrolki silnika („check engine”) na desce rozdzielczej auta. Pojawić się mogą także problemy z uruchomieniem silnika, szarpnięcia i niespodziewane gaśnięcie silnika podczas jazdy. Zdarza się, że kierowcy wyczuwają także utratę mocy silnika oraz obserwują zwiększone zużycie paliwa. W pojazdach KIA RIO III sprawdzenie poprawności pracy czujnika położenia wałka rozrządu powinno odbywać się z wykorzystaniem dopasowanego do marki testera diagnostycznego.
Czujniki położenia wałka rozrządu to części elektroniczne, dlatego podejmowanie prób ich naprawy nie jest zalecane przez ekspertów motoryzacyjnych. Jedynym niezawodnym sposobem naprawy jest wymiana czujnika na nowy. W autach KIA RIO III nie jest to proces skomplikowany – polega na odłączeniu wtyczki zasilającej od czujnika oraz odkręceniu śrub mocujących czujnik w głowicy silnika. Następnie w sposób analogiczny montuje się nowy czujnik położenia wałka rozrządu. Oczywiście czynność powinna zostać poprzedzona diagnostyką.