27 produktów
Wybierz auto
49,83
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
49,83
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Długość [mm]: 29.68
Ciężar [kg]: 0.025
Rozwiń więcej danych
130,63
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 06.03
130,63
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYECPTY014
Dla numeru oe: 90919-05060
Dla numeru artykułu: 87714
Rozwiń więcej danych
42,77
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 06.03
42,77
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
71,45
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
71,45
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
ABA12005085
Rezystancja [ohm]: 1100
Rodzaj czujnika: Czujnik indukcyjny
Rozwiń więcej danych
45,06
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
45,06
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYECPTY004
53,57
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 06.03
53,57
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Rodzaj czujnika: Aktywny czujnik
56,77
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 06.03
56,77
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
JPN75E2066JPN
Średnica zewnętrzna [mm]: 71
Ilość połączeń: 3
62,59
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
62,59
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
JPN75E2076JPN
Rezystancja [ohm]: 1100
Ilość biegunów: 2
65,58
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
65,58
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Wysokość [mm]: 30
Ilość połączeń: 3
46,11
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
46,11
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAG064847205010
55,77
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 06.03
55,77
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
VEMV70720288
133,00
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 06.03
133,00
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYECPTY017
35,03
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 06.03
35,03
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
05261953497
73,74
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
73,74
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
05261953713
150,19
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
150,19
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0396SS1050212B1
67,06
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
67,06
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
TRI886513101
63,75
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
63,75
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Ciężar [kg]: 0.088
Ilość połączeń: 2
Rozwiń więcej danych
128,32
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
128,32
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Rodzaj czujnika: Czujnik hall'a
Ilość biegunów: 3
Rozwiń więcej danych
152,67
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
152,67
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Rezystancja [ohm]: 1100
Ilość biegunów: 2
Rozwiń więcej danych
201,10
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
201,10
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
W samochodzie LEXUS IS, czujnik położenia wałka rozrządu umieszczony jest w głowicy silnika i skierowany w stronę koła sygnałowego, zamontowanego w wałku rozrządu. Czujnik emituje sygnał, na podstawie którego komputer pojazdu określa kąt położenia wałka. Dzięki temu komputer otrzymuje informację, w jakiej pozycji aktualnie znajduje się wałek rozrządu. Jest ona potrzebna m.in. do przeprowadzenia regulacji dawek paliwa czy aktywacji świec zapłonowych (w przypadku wersji samochodów LEXUS IS z silnikami benzynowymi).
Czujniki położenia wałka rozrządu, stosowane w samochodzie LEXUS IS czasem ulegają usterkom. Ich pierwszym objawem jest zazwyczaj zaświecenie się kontrolki silnika („check engine”) na desce rozdzielczej auta. Pojawić się mogą także problemy z uruchomieniem silnika, szarpnięcia i niespodziewane gaśnięcie silnika podczas jazdy. Zdarza się, że kierowcy wyczuwają także utratę mocy silnika oraz obserwują zwiększone zużycie paliwa. W pojazdach LEXUS IS sprawdzenie poprawności pracy czujnika położenia wałka rozrządu powinno odbywać się z wykorzystaniem dopasowanego do marki testera diagnostycznego.
Czujniki położenia wałka rozrządu to części elektroniczne, dlatego podejmowanie prób ich naprawy nie jest zalecane przez ekspertów motoryzacyjnych. Jedynym niezawodnym sposobem naprawy jest wymiana czujnika na nowy. W autach LEXUS IS nie jest to proces skomplikowany – polega na odłączeniu wtyczki zasilającej od czujnika oraz odkręceniu śrub mocujących czujnik w głowicy silnika. Następnie w sposób analogiczny montuje się nowy czujnik położenia wałka rozrządu. Oczywiście czynność powinna zostać poprzedzona diagnostyką.