41 produktów
Wybierz auto
Kolor: Szary
Rodzaj czujnika: Czujnik indukcyjny
Rozwiń więcej danych
350,74
zł/szt.
Kraków: śr. 20.08
U ciebie: śr. 20.08
350,74
zł/szt.
Darmowa dostawa
Ciężar [kg]: 0.23
58,57
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 19.08
58,57
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
49,94
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 19.08
49,94
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Rodzaj czujnika: Czujnik hall'a
Ilość biegunów: 3
Rozwiń więcej danych
151,70
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 19.08
151,70
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Kolor: Czarny
Rodzaj czujnika: Czujnik indukcyjny
Rozwiń więcej danych
125,91
zł/szt.
Kraków: pt. 22.08
U ciebie: pt. 22.08
125,91
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Ciężar [kg]: 0.088
Ilość połączeń: 2
Rozwiń więcej danych
131,67
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 19.08
131,67
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
05261953497
77,06
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 19.08
77,06
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYECPTY014
Dla numeru oe: 90919-05060
Dla numeru artykułu: 87714
Rozwiń więcej danych
29,90
zł/szt.
Kraków: śr. 20.08
U ciebie: śr. 20.08
29,90
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYECPTY001
32,25
zł/szt.
Kraków: śr. 20.08
U ciebie: śr. 20.08
32,25
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Napięcie [v]: 12
Kolor: Czarny
Rozwiń więcej danych
112,67
zł/szt.
Kraków: pt. 22.08
U ciebie: pt. 22.08
112,67
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
VEMV70720288
136,77
zł/szt.
Kraków: śr. 20.08
U ciebie: śr. 20.08
136,77
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYECPTY004
43,18
zł/szt.
Kraków: śr. 20.08
U ciebie: śr. 20.08
43,18
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Rodzaj czujnika: Aktywny czujnik
57,32
zł/szt.
Kraków: śr. 20.08
U ciebie: śr. 20.08
57,32
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Rezystancja [ohm]: 1100
Ilość biegunów: 2
Rozwiń więcej danych
199,77
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 19.08
199,77
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
ABA12005083
Rodzaj czujnika: Czujnik hall'a
Liczba styków diagnostycznych (pinów): 3
37,63
zł/szt.
Kraków: śr. 20.08
U ciebie: śr. 20.08
37,63
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
05261953713
163,94
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 19.08
163,94
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Napięcie [v]: 12
Kolor: Czarny
Rozwiń więcej danych
77,72
zł/szt.
Kraków: śr. 20.08
U ciebie: śr. 20.08
77,72
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Kolor: Czarny
Rodzaj czujnika: Czujnik indukcyjny
Rozwiń więcej danych
71,94
zł/szt.
Kraków: śr. 20.08
U ciebie: śr. 20.08
71,94
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
71,72
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 19.08
71,72
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Ciężar [kg]: 0.04
58,93
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 19.08
58,93
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
W samochodzie LEXUS, czujnik położenia wałka rozrządu umieszczony jest w głowicy silnika i skierowany w stronę koła sygnałowego, zamontowanego w wałku rozrządu. Czujnik emituje sygnał, na podstawie którego komputer pojazdu określa kąt położenia wałka. Dzięki temu komputer otrzymuje informację, w jakiej pozycji aktualnie znajduje się wałek rozrządu. Jest ona potrzebna m.in. do przeprowadzenia regulacji dawek paliwa czy aktywacji świec zapłonowych (w przypadku wersji samochodów LEXUS z silnikami benzynowymi).
Czujniki położenia wałka rozrządu, stosowane w samochodzie LEXUS czasem ulegają usterkom. Ich pierwszym objawem jest zazwyczaj zaświecenie się kontrolki silnika („check engine”) na desce rozdzielczej auta. Pojawić się mogą także problemy z uruchomieniem silnika, szarpnięcia i niespodziewane gaśnięcie silnika podczas jazdy. Zdarza się, że kierowcy wyczuwają także utratę mocy silnika oraz obserwują zwiększone zużycie paliwa. W pojazdach LEXUS sprawdzenie poprawności pracy czujnika położenia wałka rozrządu powinno odbywać się z wykorzystaniem dopasowanego do marki testera diagnostycznego.
Czujniki położenia wałka rozrządu to części elektroniczne, dlatego podejmowanie prób ich naprawy nie jest zalecane przez ekspertów motoryzacyjnych. Jedynym niezawodnym sposobem naprawy jest wymiana czujnika na nowy. W autach LEXUS nie jest to proces skomplikowany – polega na odłączeniu wtyczki zasilającej od czujnika oraz odkręceniu śrub mocujących czujnik w głowicy silnika. Następnie w sposób analogiczny montuje się nowy czujnik położenia wałka rozrządu. Oczywiście czynność powinna zostać poprzedzona diagnostyką.