40 produktów
Wybierz auto
Kolor: Szary
Rodzaj czujnika: Czujnik indukcyjny
Rozwiń więcej danych
347,37
zł/szt.
Kraków: pon. 01.12
U ciebie: pon. 01.12
347,37
zł/szt.
Darmowa dostawa
Ciężar [kg]: 0.23
58,01
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
58,01
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
49,92
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
49,92
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Rodzaj czujnika: Czujnik hall'a
Ilość biegunów: 3
Rozwiń więcej danych
151,68
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
151,68
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYECPTY004
42,77
zł/szt.
Kraków: pon. 01.12
U ciebie: pon. 01.12
42,77
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAG064847205010
55,43
zł/szt.
Kraków: pon. 01.12
U ciebie: pon. 01.12
55,43
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYECPTY017
25,29
zł/szt.
Kraków: pon. 01.12
U ciebie: pon. 01.12
25,29
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
ABA12005085
Rezystancja [ohm]: 1100
Rodzaj czujnika: Czujnik indukcyjny
Rozwiń więcej danych
43,17
zł/szt.
Kraków: pon. 01.12
U ciebie: pon. 01.12
43,17
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYECPTY014
Dla numeru oe: 90919-05060
Dla numeru artykułu: 87714
Rozwiń więcej danych
29,61
zł/szt.
Kraków: pon. 01.12
U ciebie: pon. 01.12
29,61
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYECPTY001
31,94
zł/szt.
Kraków: pon. 01.12
U ciebie: pon. 01.12
31,94
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
71,03
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
71,03
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
JPN75E2066JPN
Średnica zewnętrzna [mm]: 71
Ilość połączeń: 3
46,24
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
46,24
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
JPN75E2076JPN
Rezystancja [ohm]: 1100
Ilość biegunów: 2
66,77
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
66,77
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Ciężar [kg]: 0.04
58,36
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
58,36
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Rezystancja [ohm]: 1100
Ilość biegunów: 2
Rozwiń więcej danych
199,78
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
199,78
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Dla numeru oe: 90919 05007
Rodzaj czujnika: Czujnik indukcyjny
Rozwiń więcej danych
99,78
zł/szt.
Kraków: pon. 01.12
U ciebie: pon. 01.12
99,78
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
TRI886513101
62,70
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
62,70
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Ciężar [kg]: 0.061
Zdjęcie producenta: 1
69,97
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
69,97
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Długość [mm]: 29.68
Ciężar [kg]: 0.025
Rozwiń więcej danych
134,93
zł/szt.
Kraków: pon. 01.12
U ciebie: pon. 01.12
134,93
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Napięcie [v]: 12
Kolor: Czarny
Rozwiń więcej danych
76,97
zł/szt.
Kraków: pon. 01.12
U ciebie: pon. 01.12
76,97
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
W samochodzie LEXUS, czujnik położenia wałka rozrządu umieszczony jest w głowicy silnika i skierowany w stronę koła sygnałowego, zamontowanego w wałku rozrządu. Czujnik emituje sygnał, na podstawie którego komputer pojazdu określa kąt położenia wałka. Dzięki temu komputer otrzymuje informację, w jakiej pozycji aktualnie znajduje się wałek rozrządu. Jest ona potrzebna m.in. do przeprowadzenia regulacji dawek paliwa czy aktywacji świec zapłonowych (w przypadku wersji samochodów LEXUS z silnikami benzynowymi).
Czujniki położenia wałka rozrządu, stosowane w samochodzie LEXUS czasem ulegają usterkom. Ich pierwszym objawem jest zazwyczaj zaświecenie się kontrolki silnika („check engine”) na desce rozdzielczej auta. Pojawić się mogą także problemy z uruchomieniem silnika, szarpnięcia i niespodziewane gaśnięcie silnika podczas jazdy. Zdarza się, że kierowcy wyczuwają także utratę mocy silnika oraz obserwują zwiększone zużycie paliwa. W pojazdach LEXUS sprawdzenie poprawności pracy czujnika położenia wałka rozrządu powinno odbywać się z wykorzystaniem dopasowanego do marki testera diagnostycznego.
Czujniki położenia wałka rozrządu to części elektroniczne, dlatego podejmowanie prób ich naprawy nie jest zalecane przez ekspertów motoryzacyjnych. Jedynym niezawodnym sposobem naprawy jest wymiana czujnika na nowy. W autach LEXUS nie jest to proces skomplikowany – polega na odłączeniu wtyczki zasilającej od czujnika oraz odkręceniu śrub mocujących czujnik w głowicy silnika. Następnie w sposób analogiczny montuje się nowy czujnik położenia wałka rozrządu. Oczywiście czynność powinna zostać poprzedzona diagnostyką.