Powiadom mnie o dostępności

Czujnik położenia wałka rozrządu do VOLVO V70 II

37 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

52,07 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Ilość podłączonych styków: 3
72,36 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
84,07 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
88,09 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Ilość połączeń: 3
142,36 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
75,84 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
dla numeru OE: 1383966, Kształt: okrągły, Długość przewodu [mm]: 160, Rodzaj czujnika: Czujnik...
137,75 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Rodzaj czujnika: Czujnik Hall'a, Ilość biegunów: 3, Artykuł uzupełniający / informacja uzupeł...
194,78 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Rodzaj czujnika: Czujnik Hall'a, Ilość biegunów: 3, Artykuł uzupełniający / informacja uzupeł...
173,66 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
101,41 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Długość przewodu [mm]: 180, Rodzaj czujnika: Czujnik Hall'a, Ilość biegunów: 3
243,48 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Rodzaj czujnika: Czujnik Hall'a, Ilość biegunów: 3
204,90 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Kolor: czarny, Rodzaj czujnika: aktywny czujnik, Ilość biegunów: 3, Napięcie robocze [V]: 12, G�...
122,34 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Rodzaj czujnika: aktywny czujnik, Ilość biegunów: 3
64,89 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Rodzaj czujnika: aktywny czujnik
70,61 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Rodzaj czujnika: aktywny czujnik
218,66 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Gwarancja: 5 lat gwarancji
147,20 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Długość [mm]: 24, Ciężar [kg]: 0.05, Ilość połączeń: 3, Zdjęcie producenta: 1
142,44 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
dla numeru OE: 8658726, Ciężar [kg]: 0.024, średnica zewnętrzna [mm]: 15, Ilość połączeń: 3...
94,71 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Ciężar [kg]: 0.11
103,13 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do VOLVO

Czujnik położenia wałka rozrządu w samochodzie VOLVO V70 II – funkcja

W samochodzie VOLVO V70 II, czujnik położenia wałka rozrządu umieszczony jest w głowicy silnika i skierowany w stronę koła sygnałowego, zamontowanego w wałku rozrządu. Czujnik emituje sygnał, na podstawie którego komputer pojazdu określa kąt położenia wałka. Dzięki temu komputer otrzymuje informację, w jakiej pozycji aktualnie znajduje się wałek rozrządu. Jest ona potrzebna m.in. do przeprowadzenia regulacji dawek paliwa czy aktywacji świec zapłonowych (w przypadku wersji samochodów VOLVO V70 II z silnikami benzynowymi).

VOLVO V70 II – objawy awarii czujnika położenia wałka rozrządu

Czujniki położenia wałka rozrządu, stosowane w samochodzie VOLVO V70 II czasem ulegają usterkom. Ich pierwszym objawem jest zazwyczaj zaświecenie się kontrolki silnika („check engine”) na desce rozdzielczej auta. Pojawić się mogą także problemy z uruchomieniem silnika, szarpnięcia i niespodziewane gaśnięcie silnika podczas jazdy. Zdarza się, że kierowcy wyczuwają także utratę mocy silnika oraz obserwują zwiększone zużycie paliwa. W pojazdach VOLVO V70 II sprawdzenie poprawności pracy czujnika położenia wałka rozrządu powinno odbywać się z wykorzystaniem dopasowanego do marki testera diagnostycznego.

Wymiana czujnika położenia wałka rozrządu w samochodzie VOLVO V70 II

Czujniki położenia wałka rozrządu to części elektroniczne, dlatego podejmowanie prób ich naprawy nie jest zalecane przez ekspertów motoryzacyjnych. Jedynym niezawodnym sposobem naprawy jest wymiana czujnika na nowy. W autach VOLVO V70 II nie jest to proces skomplikowany – polega na odłączeniu wtyczki zasilającej od czujnika oraz odkręceniu śrub mocujących czujnik w głowicy silnika. Następnie w sposób analogiczny montuje się nowy czujnik położenia wałka rozrządu. Oczywiście czynność powinna zostać poprzedzona diagnostyką.