12 produktów
Wybierz auto
ABA12009035
Numer komponentu: 120-09-035
458,35
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
458,35
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKV96SKV088
416,55
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
416,55
zł/szt.
Darmowa dostawa
Rodzaj zaworu: Dla zaworów dolotowych
905,28
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
905,28
zł/szt.
Darmowa dostawa
VDOA2C59515106
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: Bez uszczelnienia
Przestrzegać zaleceń producenta pojazdu: 1
Rozwiń więcej danych
672,64
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
672,64
zł/szt.
Darmowa dostawa
Ilość zębów: 42
Strona zabudowy: Strona doprowadzająca
Rozwiń więcej danych
937,73
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
937,73
zł/szt.
Darmowa dostawa
Ciężar [kg]: 0.993
Ilość połączeń: 2
Rozwiń więcej danych
713,52
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
713,52
zł/szt.
Darmowa dostawa
ABA12009034
Numer komponentu: 120-09-034
494,70
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
494,70
zł/szt.
Darmowa dostawa
HEP217082
Ilość zębów: 42
Sterowanie silnika: Łańcuch
Rozwiń więcej danych
927,59
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
927,59
zł/szt.
Darmowa dostawa
HEP217081
Ilość zębów: 42
Sterowanie silnika: Łańcuch
Rozwiń więcej danych
828,97
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
828,97
zł/szt.
Darmowa dostawa
Ilość zębów: 42
Strona zabudowy: Strona wylotowa, z prawej
Rozwiń więcej danych
983,32
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
983,32
zł/szt.
Darmowa dostawa
Ilość zębów: 42
Strona zabudowy: Strona wylotowa, z lewej
Rozwiń więcej danych
865,66
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
865,66
zł/szt.
Darmowa dostawa
HEP217080
Ilość zębów: 42
Sterowanie silnika: Łańcuch
Rozwiń więcej danych
828,97
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
828,97
zł/szt.
Darmowa dostawa
Koło zmiennych faz rozrządu to element osadzony na wałku, którego zadaniem jest kontrola czasu otwarcia zaworów. Takie działanie pozwala na sprawne regulowanie faz rozrządu, co z kolei wpływa na elastyczność silnika i mniejsze zużycie paliwa. Element ten w samochodach BMW X5 E53 jest sterowany ciśnieniem oleju – z tego względu niezwykle ważne jest stosowanie produktów o odpowiednio wysokiej jakości. Nieodpowiednie oleje mogą w sporym stopniu przyczynić się do przedwczesnego zużycia koła zmiennych faz rozrządu.
Zalecenia producenta w tej kwestii są dość jasne – należy robić to wraz z wymianą kompletu napędu rozrządu. Będzie to potrzebne także wtedy, gdy zaobserwujemy pewne niepokojące objawy. Najbardziej charakterystycznym z nich jest klekotanie silnika, do którego mogą dochodzić także problemy z uruchomieniem pojazdu BMW X5 E53, wzrost zużycia paliwa i spadek mocy. Wszystkie z tych symptomów powinny być jasnym sygnałem dla kierowcy, że należy udać się do warsztatu, by nie doprowadzić do znacznie poważniejszej usterki.
Zużywanie się koła zmiennych faz rozrządu w samochodzie BMW X5 E53 to naturalny proces – jest to jeden z elementów eksploatacyjnych auta. Można jednak w prosty sposób wydłużyć jego trwałość. Przede wszystkim należy stosować olej wysokiej jakości i na bieżąco kontrolować jego poziom; najlepiej zadbać o to, by jego ilość znajdowała się w górnym zakresie referencyjnym.