4 produkty
Wybierz auto
NTYRKZMZ001
Ilość zębów: 40
239,05
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
239,05
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
BLUADBP740033
Ilość zębów: 40
Ciężar [kg]: 0.867
Rozwiń więcej danych
294,73
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
294,73
zł/szt.
Darmowa dostawa
Ilość zębów: 40
Ciężar [kg]: 0.867
Rozwiń więcej danych
443,80
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
443,80
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKV39SKV501
185,15
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
185,15
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Koło zmiennych faz rozrządu to element osadzony na wałku, którego zadaniem jest kontrola czasu otwarcia zaworów. Takie działanie pozwala na sprawne regulowanie faz rozrządu, co z kolei wpływa na elastyczność silnika i mniejsze zużycie paliwa. Element ten w samochodach MAZDA 3 I jest sterowany ciśnieniem oleju – z tego względu niezwykle ważne jest stosowanie produktów o odpowiednio wysokiej jakości. Nieodpowiednie oleje mogą w sporym stopniu przyczynić się do przedwczesnego zużycia koła zmiennych faz rozrządu.
Zalecenia producenta w tej kwestii są dość jasne – należy robić to wraz z wymianą kompletu napędu rozrządu. Będzie to potrzebne także wtedy, gdy zaobserwujemy pewne niepokojące objawy. Najbardziej charakterystycznym z nich jest klekotanie silnika, do którego mogą dochodzić także problemy z uruchomieniem pojazdu MAZDA 3 I, wzrost zużycia paliwa i spadek mocy. Wszystkie z tych symptomów powinny być jasnym sygnałem dla kierowcy, że należy udać się do warsztatu, by nie doprowadzić do znacznie poważniejszej usterki.
Zużywanie się koła zmiennych faz rozrządu w samochodzie MAZDA 3 I to naturalny proces – jest to jeden z elementów eksploatacyjnych auta. Można jednak w prosty sposób wydłużyć jego trwałość. Przede wszystkim należy stosować olej wysokiej jakości i na bieżąco kontrolować jego poziom; najlepiej zadbać o to, by jego ilość znajdowała się w górnym zakresie referencyjnym.