11 produktów
Wybierz auto
HEP217001
Ilość zębów: 46
Sterowanie silnika: Łańcuch
Rozwiń więcej danych
683,13
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 21.01
683,13
zł/szt.
Darmowa dostawa
BLUADBP740005
Strona zabudowy: Strona wylotowa
Ciężar [kg]: 1.075
Rozwiń więcej danych
606,55
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 21.01
606,55
zł/szt.
Darmowa dostawa
BLUADBP740006
Strona zabudowy: Strona doprowadzająca
Ciężar [kg]: 1.12
Rozwiń więcej danych
695,63
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 21.01
695,63
zł/szt.
Darmowa dostawa
HEP217085
Ilość zębów: 40
Strona zabudowy: Z prawej
Rozwiń więcej danych
966,75
zł/szt.
Kraków: pt. 24.01
U ciebie: pt. 24.01
966,75
zł/szt.
Darmowa dostawa
HEP217076
Ilość zębów: 46
Sterowanie silnika: Pasek rozrządu
Rozwiń więcej danych
457,86
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
457,86
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGACA9501
446,34
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
446,34
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKV39SKV503
224,59
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
224,59
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SKV39SKV502
218,08
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
218,08
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Strona zabudowy: Strona doprowadzająca, z lewej
Ciężar [kg]: 0.992
Rozwiń więcej danych
320,76
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 21.01
320,76
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Strona doprowadzająca
Ciężar [kg]: 1.12
Rozwiń więcej danych
610,72
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 21.01
610,72
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Strona wylotowa
Ciężar [kg]: 1.075
Rozwiń więcej danych
543,20
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 21.01
543,20
zł/szt.
Darmowa dostawa
Koło zmiennych faz rozrządu to element osadzony na wałku, którego zadaniem jest kontrola czasu otwarcia zaworów. Takie działanie pozwala na sprawne regulowanie faz rozrządu, co z kolei wpływa na elastyczność silnika i mniejsze zużycie paliwa. Element ten w samochodach SAAB 9-5 jest sterowany ciśnieniem oleju – z tego względu niezwykle ważne jest stosowanie produktów o odpowiednio wysokiej jakości. Nieodpowiednie oleje mogą w sporym stopniu przyczynić się do przedwczesnego zużycia koła zmiennych faz rozrządu.
Zalecenia producenta w tej kwestii są dość jasne – należy robić to wraz z wymianą kompletu napędu rozrządu. Będzie to potrzebne także wtedy, gdy zaobserwujemy pewne niepokojące objawy. Najbardziej charakterystycznym z nich jest klekotanie silnika, do którego mogą dochodzić także problemy z uruchomieniem pojazdu SAAB 9-5, wzrost zużycia paliwa i spadek mocy. Wszystkie z tych symptomów powinny być jasnym sygnałem dla kierowcy, że należy udać się do warsztatu, by nie doprowadzić do znacznie poważniejszej usterki.
Zużywanie się koła zmiennych faz rozrządu w samochodzie SAAB 9-5 to naturalny proces – jest to jeden z elementów eksploatacyjnych auta. Można jednak w prosty sposób wydłużyć jego trwałość. Przede wszystkim należy stosować olej wysokiej jakości i na bieżąco kontrolować jego poziom; najlepiej zadbać o to, by jego ilość znajdowała się w górnym zakresie referencyjnym.