11 produktów
Wybierz auto
HEP217076
Ilość zębów: 46
Sterowanie silnika: Pasek rozrządu
Rozwiń więcej danych
447,71
zł/szt.
Kraków: śr. 19.02
U ciebie: śr. 19.02
447,71
zł/szt.
Darmowa dostawa
BLUADBP740006
Strona zabudowy: Strona doprowadzająca
Ciężar [kg]: 1.12
Rozwiń więcej danych
679,64
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 18.02
679,64
zł/szt.
Darmowa dostawa
BLUADBP740005
Strona zabudowy: Strona wylotowa
Ciężar [kg]: 1.075
Rozwiń więcej danych
592,62
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 18.02
592,62
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Strona doprowadzająca, z lewej
Ciężar [kg]: 0.992
Rozwiń więcej danych
320,77
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 18.02
320,77
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Strona doprowadzająca
Ciężar [kg]: 1.12
Rozwiń więcej danych
610,75
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 18.02
610,75
zł/szt.
Darmowa dostawa
HEP217001
Ilość zębów: 46
Sterowanie silnika: Łańcuch
Rozwiń więcej danych
667,94
zł/szt.
Kraków: śr. 19.02
U ciebie: śr. 19.02
667,94
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Strona wylotowa
Ciężar [kg]: 1.075
Rozwiń więcej danych
543,22
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 18.02
543,22
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKV39SKV502
208,68
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 18.02
208,68
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SKV39SKV503
214,87
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 18.02
214,87
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HEP217010
Ilość zębów: 46
Sterowanie silnika: Łańcuch
Rozwiń więcej danych
453,75
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 18.02
453,75
zł/szt.
Darmowa dostawa
HEP217085
Ilość zębów: 40
Strona zabudowy: Z prawej
Rozwiń więcej danych
958,20
zł/szt.
Kraków: pt. 21.02
U ciebie: pt. 21.02
958,20
zł/szt.
Darmowa dostawa
Koło zmiennych faz rozrządu to element osadzony na wałku, którego zadaniem jest kontrola czasu otwarcia zaworów. Takie działanie pozwala na sprawne regulowanie faz rozrządu, co z kolei wpływa na elastyczność silnika i mniejsze zużycie paliwa. Element ten w samochodach SAAB 9-5 jest sterowany ciśnieniem oleju – z tego względu niezwykle ważne jest stosowanie produktów o odpowiednio wysokiej jakości. Nieodpowiednie oleje mogą w sporym stopniu przyczynić się do przedwczesnego zużycia koła zmiennych faz rozrządu.
Zalecenia producenta w tej kwestii są dość jasne – należy robić to wraz z wymianą kompletu napędu rozrządu. Będzie to potrzebne także wtedy, gdy zaobserwujemy pewne niepokojące objawy. Najbardziej charakterystycznym z nich jest klekotanie silnika, do którego mogą dochodzić także problemy z uruchomieniem pojazdu SAAB 9-5, wzrost zużycia paliwa i spadek mocy. Wszystkie z tych symptomów powinny być jasnym sygnałem dla kierowcy, że należy udać się do warsztatu, by nie doprowadzić do znacznie poważniejszej usterki.
Zużywanie się koła zmiennych faz rozrządu w samochodzie SAAB 9-5 to naturalny proces – jest to jeden z elementów eksploatacyjnych auta. Można jednak w prosty sposób wydłużyć jego trwałość. Przede wszystkim należy stosować olej wysokiej jakości i na bieżąco kontrolować jego poziom; najlepiej zadbać o to, by jego ilość znajdowała się w górnym zakresie referencyjnym.