13 produktów
Wybierz auto
Nr art: PIE706117360
Dostawa na czwartek, 4 lipca
Nr art: BGAOCV0910
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: BGAOCV0911
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: GATVVS272
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: HEP215017
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: FEB175260
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: FEB103379
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: BGAOCV0905
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: FEB175058
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: VAIV202954
Dostawa na czwartek, 4 lipca
Nr art: GATVVS225
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: SWA20103379
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: FEB107454
Dostawa na środę, 3 lipca
Zmienne fazy rozrządu stosowane są w celu optymalizacji parametrów procesu spalania mieszanki paliwowo-powietrznej w silniku. Efektem jest ograniczenie zużycia paliwa oraz lepsza dynamika pojazdu, wynikająca z wypłaszczenia krzywej momentu obrotowego. BMW 2 F23 wykorzystuje układ zmiennych faz rozrządu w silniku, elementem tego układu jest zawór zmiennych faz rozrządu. Podzespół steruje dopływem mieszanki do cylindrów silnika.
Dzięki obecności układu zmiennych faz rozrządu, samochód BMW 2 F23 charakteryzuje się dobrą dynamiką jazdy i umiarkowanym spalaniem. Układ ten jest jednak podatny na usterki, związane m.in. z zaworem zmiennych faz rozrządu. Kiedy pracuje on nieprawidłowo, kierowca może słyszeć hałas podczas pracy silnika przed jego rozgrzaniem. Objawami usterki może być także nierówna praca silnika lub jego przygasanie na biegu jałowym.
Nie tylko zawór zmiennych faz rozrządu może w samochodzie BMW 2 F23 powodować przytoczone wyżej objawy, dlatego przed wymianą podzespołu zalecane jest podjęcie bardziej zaawansowanej diagnostyki. Metodą jest podłączenie do auta testera diagnostycznego i odczytanie kodów usterek, a także dokładne sprawdzenie podwozia pojazdu pod kątem wycieków oleju z okolic zaworu zmiennych faz rozrządu.