Darmowa dostawa przy zakupach od 49 zł! Kod: DOSTAWA49
18 produktów
Wybierz auto
Dostawa na wtorek, 11 czerwca
Dostawa na wtorek, 11 czerwca
Dostawa na wtorek, 11 czerwca
Dostawa na wtorek, 11 czerwca
Dostawa na wtorek, 11 czerwca
Dostawa na wtorek, 11 czerwca
Dostawa na wtorek, 11 czerwca
Dostawa na środę, 12 czerwca
Dostawa na środę, 12 czerwca
Dostawa na wtorek, 11 czerwca
Dostawa na wtorek, 11 czerwca
Dostawa na środę, 12 czerwca
Dostawa na wtorek, 11 czerwca
Dostawa na wtorek, 11 czerwca
Dostawa na wtorek, 11 czerwca
Dostawa na wtorek, 11 czerwca
Dostawa na wtorek, 11 czerwca
Dostawa na wtorek, 11 czerwca
Zmienne fazy rozrządu stosowane są w celu optymalizacji parametrów procesu spalania mieszanki paliwowo-powietrznej w silniku. Efektem jest ograniczenie zużycia paliwa oraz lepsza dynamika pojazdu, wynikająca z wypłaszczenia krzywej momentu obrotowego. FORD FOCUS III wykorzystuje układ zmiennych faz rozrządu w silniku, elementem tego układu jest zawór zmiennych faz rozrządu. Podzespół steruje dopływem mieszanki do cylindrów silnika.
Dzięki obecności układu zmiennych faz rozrządu, samochód FORD FOCUS III charakteryzuje się dobrą dynamiką jazdy i umiarkowanym spalaniem. Układ ten jest jednak podatny na usterki, związane m.in. z zaworem zmiennych faz rozrządu. Kiedy pracuje on nieprawidłowo, kierowca może słyszeć hałas podczas pracy silnika przed jego rozgrzaniem. Objawami usterki może być także nierówna praca silnika lub jego przygasanie na biegu jałowym.
Nie tylko zawór zmiennych faz rozrządu może w samochodzie FORD FOCUS III powodować przytoczone wyżej objawy, dlatego przed wymianą podzespołu zalecane jest podjęcie bardziej zaawansowanej diagnostyki. Metodą jest podłączenie do auta testera diagnostycznego i odczytanie kodów usterek, a także dokładne sprawdzenie podwozia pojazdu pod kątem wycieków oleju z okolic zaworu zmiennych faz rozrządu.