4 produkty
Wybierz auto
NUR8742400000
Długość [mm]: 65.3
Średnica cylindra [mm]: 75
Rozwiń więcej danych
295,27
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
295,27
zł/szt.
Darmowa dostawa
NUR8742400800
Długość [mm]: 65.3
Średnica cylindra [mm]: 75.6
Rozwiń więcej danych
381,01
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
381,01
zł/szt.
Darmowa dostawa
NUR8711470840
Długość [mm]: 72.705
Średnica cylindra [mm]: 85.6
Rozwiń więcej danych
376,74
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
376,74
zł/szt.
Darmowa dostawa
350,74
zł/szt.
Kraków: czw. 06.02
U ciebie: czw. 06.02
350,74
zł/szt.
Darmowa dostawa
Tłok to bardzo ważny element silnika spalinowego, który odpowiada za zamianę energii generowanej podczas procesów spalania na energię mechaniczną. Następnie jest ona przenoszona na sworzeń tłokowy i korbowód, gdzie zamieniana jest na siłę obrotową i transportowana dalej, na wał korbowy. Tłok w samochodzie CITROËN C5 I zazwyczaj wykonuje się ze stopu aluminiowo-krzemowego.
Zasada działania tłoka w samochodzie CITROËN C5 I jest stosunkowo prosta. Podczas pracy jednostki napędowej wykonuje on ruchy w górę i w dół. W zależności od pozycji, którą przyjmuje, pracuje ze zmienną szybkością – niekiedy ruchy te są bardzo powolne, a w momentach zwrotnych następuje dość duże przyspieszenie. Dzięki takim zmianom prędkości dochodzi do powstawania masowych sił bezwładności, które wraz z innymi siłami tworzą siłę wypadkową oddziałującą na tłok.
Tłok w samochodzie CITROËN C5 I może ulec różnym awariom. Najczęściej pojawiającym się problemem jest zerwanie paska rozrządu, jednak czasami dochodzi również do uszkodzenia głowicy silnika lub współpracującego z tłokiem korbowodu. Awaria tłoka może nastąpić także w momencie, gdy dojdzie do nagłego wzrostu temperatury silnika oraz ciśnienia wewnątrz cylindra. W takich sytuacjach niekiedy niezbędna będzie naprawa lub wymiana.