4 produkty
Wybierz auto
NUR8745000000
Długość [mm]: 44.7
Średnica cylindra [mm]: 69
Rozwiń więcej danych
232,56
zł/szt.
Kraków: pon. 24.02
U ciebie: pon. 24.02
232,56
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NUR8745000700
Długość [mm]: 44.7
Średnica cylindra [mm]: 69.5
Rozwiń więcej danych
233,45
zł/szt.
Kraków: pon. 24.02
U ciebie: pon. 24.02
233,45
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NUR8712340040
Długość [mm]: 66
Średnica cylindra [mm]: 76
Rozwiń więcej danych
305,26
zł/szt.
Kraków: pon. 24.02
U ciebie: pon. 24.02
305,26
zł/szt.
Darmowa dostawa
414,20
zł/szt.
Kraków: wt. 25.02
U ciebie: wt. 25.02
414,20
zł/szt.
Darmowa dostawa
Tłok to bardzo ważny element silnika spalinowego, który odpowiada za zamianę energii generowanej podczas procesów spalania na energię mechaniczną. Następnie jest ona przenoszona na sworzeń tłokowy i korbowód, gdzie zamieniana jest na siłę obrotową i transportowana dalej, na wał korbowy. Tłok w samochodzie DACIA LOGAN II zazwyczaj wykonuje się ze stopu aluminiowo-krzemowego.
Zasada działania tłoka w samochodzie DACIA LOGAN II jest stosunkowo prosta. Podczas pracy jednostki napędowej wykonuje on ruchy w górę i w dół. W zależności od pozycji, którą przyjmuje, pracuje ze zmienną szybkością – niekiedy ruchy te są bardzo powolne, a w momentach zwrotnych następuje dość duże przyspieszenie. Dzięki takim zmianom prędkości dochodzi do powstawania masowych sił bezwładności, które wraz z innymi siłami tworzą siłę wypadkową oddziałującą na tłok.
Tłok w samochodzie DACIA LOGAN II może ulec różnym awariom. Najczęściej pojawiającym się problemem jest zerwanie paska rozrządu, jednak czasami dochodzi również do uszkodzenia głowicy silnika lub współpracującego z tłokiem korbowodu. Awaria tłoka może nastąpić także w momencie, gdy dojdzie do nagłego wzrostu temperatury silnika oraz ciśnienia wewnątrz cylindra. W takich sytuacjach niekiedy niezbędna będzie naprawa lub wymiana.