18 produktów
Wybierz auto
Nr art: FASFT471240
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: FASFT470220
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 051540285600
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 051540286600
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: KOL40286620
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: KOL40286610
Dostawa na czwartek, 4 lipca
Nr art: 051594726600
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: MAL0098601
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: NUR8712220810
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: NUR8713800600
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: NUR8713800810
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: NUR8713800610
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: NUR8742160000
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: MAL0098600
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: MAL0098902
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 04760098900
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: 04760099000
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: 0476007PI00109000
Dostawa na środę, 3 lipca
Tłok to bardzo ważny element silnika spalinowego, który odpowiada za zamianę energii generowanej podczas procesów spalania na energię mechaniczną. Następnie jest ona przenoszona na sworzeń tłokowy i korbowód, gdzie zamieniana jest na siłę obrotową i transportowana dalej, na wał korbowy. Tłok w samochodzie IVECO DAILY III zazwyczaj wykonuje się ze stopu aluminiowo-krzemowego.
Zasada działania tłoka w samochodzie IVECO DAILY III jest stosunkowo prosta. Podczas pracy jednostki napędowej wykonuje on ruchy w górę i w dół. W zależności od pozycji, którą przyjmuje, pracuje ze zmienną szybkością – niekiedy ruchy te są bardzo powolne, a w momentach zwrotnych następuje dość duże przyspieszenie. Dzięki takim zmianom prędkości dochodzi do powstawania masowych sił bezwładności, które wraz z innymi siłami tworzą siłę wypadkową oddziałującą na tłok.
Tłok w samochodzie IVECO DAILY III może ulec różnym awariom. Najczęściej pojawiającym się problemem jest zerwanie paska rozrządu, jednak czasami dochodzi również do uszkodzenia głowicy silnika lub współpracującego z tłokiem korbowodu. Awaria tłoka może nastąpić także w momencie, gdy dojdzie do nagłego wzrostu temperatury silnika oraz ciśnienia wewnątrz cylindra. W takich sytuacjach niekiedy niezbędna będzie naprawa lub wymiana.