5 produktów
Wybierz auto
NUR8743240000
Długość [mm]: 71
Średnica cylindra [mm]: 81
Rozwiń więcej danych
349,46
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
349,46
zł/szt.
Darmowa dostawa
NUR8743670000
Długość [mm]: 74.605
Średnica cylindra [mm]: 85
Rozwiń więcej danych
434,47
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
434,47
zł/szt.
Darmowa dostawa
NUR8743910010
Długość [mm]: 70
Średnica cylindra [mm]: 84
Rozwiń więcej danych
357,69
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
357,69
zł/szt.
Darmowa dostawa
NUR8743670800
Długość [mm]: 74.605
Średnica cylindra [mm]: 85.6
Rozwiń więcej danych
478,32
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
478,32
zł/szt.
Darmowa dostawa
439,77
zł/szt.
Kraków: śr. 05.02
U ciebie: śr. 05.02
439,77
zł/szt.
Darmowa dostawa
Tłok to bardzo ważny element silnika spalinowego, który odpowiada za zamianę energii generowanej podczas procesów spalania na energię mechaniczną. Następnie jest ona przenoszona na sworzeń tłokowy i korbowód, gdzie zamieniana jest na siłę obrotową i transportowana dalej, na wał korbowy. Tłok w samochodzie JAGUAR XF I zazwyczaj wykonuje się ze stopu aluminiowo-krzemowego.
Zasada działania tłoka w samochodzie JAGUAR XF I jest stosunkowo prosta. Podczas pracy jednostki napędowej wykonuje on ruchy w górę i w dół. W zależności od pozycji, którą przyjmuje, pracuje ze zmienną szybkością – niekiedy ruchy te są bardzo powolne, a w momentach zwrotnych następuje dość duże przyspieszenie. Dzięki takim zmianom prędkości dochodzi do powstawania masowych sił bezwładności, które wraz z innymi siłami tworzą siłę wypadkową oddziałującą na tłok.
Tłok w samochodzie JAGUAR XF I może ulec różnym awariom. Najczęściej pojawiającym się problemem jest zerwanie paska rozrządu, jednak czasami dochodzi również do uszkodzenia głowicy silnika lub współpracującego z tłokiem korbowodu. Awaria tłoka może nastąpić także w momencie, gdy dojdzie do nagłego wzrostu temperatury silnika oraz ciśnienia wewnątrz cylindra. W takich sytuacjach niekiedy niezbędna będzie naprawa lub wymiana.