Powiadom mnie o dostępności

Tłoki do PEUGEOT PARTNER III

3 produkty

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Nr art: MAL013PI00155001

Tłok MAHLE 013 PI 00155 001

Długość [mm]: 59.94, średnica cylindra [mm]: 75.4, Artykuł uzupełniający / informacja uzupeł...
423,07 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Opcja wyposażenia: With Oil Cooling, Długość [mm]: 65.2, otwór o śr [mm]: 75.5, sworzeń o śr...
392,97 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Nr art: MAL039PI00127000

Tłok MAHLE 039 PI 00127 000

Długość [mm]: 64, średnica cylindra [mm]: 75, Powierzchnia: pokryty, obrobiony mechanicznie: z w...
606,49 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do PEUGEOT

Tłok w samochodzie PEUGEOT PARTNER III – do czego służy?

Tłok to bardzo ważny element silnika spalinowego, który odpowiada za zamianę energii generowanej podczas procesów spalania na energię mechaniczną. Następnie jest ona przenoszona na sworzeń tłokowy i korbowód, gdzie zamieniana jest na siłę obrotową i transportowana dalej, na wał korbowy. Tłok w samochodzie PEUGEOT PARTNER III zazwyczaj wykonuje się ze stopu aluminiowo-krzemowego.

Jak działa tłok w autach PEUGEOT PARTNER III?

Zasada działania tłoka w samochodzie PEUGEOT PARTNER III jest stosunkowo prosta. Podczas pracy jednostki napędowej wykonuje on ruchy w górę i w dół. W zależności od pozycji, którą przyjmuje, pracuje ze zmienną szybkością – niekiedy ruchy te są bardzo powolne, a w momentach zwrotnych następuje dość duże przyspieszenie. Dzięki takim zmianom prędkości dochodzi do powstawania masowych sił bezwładności, które wraz z innymi siłami tworzą siłę wypadkową oddziałującą na tłok.

Tłok w samochodzie PEUGEOT PARTNER III – najczęstsze uszkodzenia

Tłok w samochodzie PEUGEOT PARTNER III może ulec różnym awariom. Najczęściej pojawiającym się problemem jest zerwanie paska rozrządu, jednak czasami dochodzi również do uszkodzenia głowicy silnika lub współpracującego z tłokiem korbowodu. Awaria tłoka może nastąpić także w momencie, gdy dojdzie do nagłego wzrostu temperatury silnika oraz ciśnienia wewnątrz cylindra. W takich sytuacjach niekiedy niezbędna będzie naprawa lub wymiana.