Powiadom mnie o dostępności

Tłoki do RENAULT TWINGO I

3 produkty

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Nr art: KOL99646600

Tłok KOLBENSCHMIDT 99646600

Długość [mm]: 50.5, otwór o śr [mm]: 69, Ilość: 3, sworzeń o śr. [mm]: 17.5, Numer komponen...
219,80 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Nr art: NUR8745000700

Tłok NÜRAL 87-450007-00

Długość [mm]: 44.7, średnica cylindra [mm]: 69.5, sworzeń o śr. [mm]: 17.5, Numer komponentu: ...
237,92 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Nr art: NUR8745000000

Tłok NÜRAL 87-450000-00

Długość [mm]: 44.7, średnica cylindra [mm]: 69, sworzeń o śr. [mm]: 17.5, Numer komponentu: 08...
237,92 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do RENAULT

Tłok w samochodzie RENAULT TWINGO I – do czego służy?

Tłok to bardzo ważny element silnika spalinowego, który odpowiada za zamianę energii generowanej podczas procesów spalania na energię mechaniczną. Następnie jest ona przenoszona na sworzeń tłokowy i korbowód, gdzie zamieniana jest na siłę obrotową i transportowana dalej, na wał korbowy. Tłok w samochodzie RENAULT TWINGO I zazwyczaj wykonuje się ze stopu aluminiowo-krzemowego.

Jak działa tłok w autach RENAULT TWINGO I?

Zasada działania tłoka w samochodzie RENAULT TWINGO I jest stosunkowo prosta. Podczas pracy jednostki napędowej wykonuje on ruchy w górę i w dół. W zależności od pozycji, którą przyjmuje, pracuje ze zmienną szybkością – niekiedy ruchy te są bardzo powolne, a w momentach zwrotnych następuje dość duże przyspieszenie. Dzięki takim zmianom prędkości dochodzi do powstawania masowych sił bezwładności, które wraz z innymi siłami tworzą siłę wypadkową oddziałującą na tłok.

Tłok w samochodzie RENAULT TWINGO I – najczęstsze uszkodzenia

Tłok w samochodzie RENAULT TWINGO I może ulec różnym awariom. Najczęściej pojawiającym się problemem jest zerwanie paska rozrządu, jednak czasami dochodzi również do uszkodzenia głowicy silnika lub współpracującego z tłokiem korbowodu. Awaria tłoka może nastąpić także w momencie, gdy dojdzie do nagłego wzrostu temperatury silnika oraz ciśnienia wewnątrz cylindra. W takich sytuacjach niekiedy niezbędna będzie naprawa lub wymiana.