4 produkty
Wybierz auto
ELR576580
33,25
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
33,25
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
AJU01485400
Grubość [mm]: 0.85
Długość [mm]: 225
Rozwiń więcej danych
29,72
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
29,72
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
AJU01423900
Grubość [mm]: 11.5
Długość [mm]: 35.5
Rozwiń więcej danych
30,02
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
30,02
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
ELR907410
Strona zabudowy: Od strony czołowej
41,80
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
41,80
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Prawidłowe ciśnienie oleju silnikowego jest w aucie JEEP COMPASS II zapewniane przez poprawnie pracującą pompę oleju. Tłoczy ona środek smarny do wszystkich kanalików olejowych, zapewniając prawidłowe smarowanie. Uszczelki pompy oleju są elementami zapewniającymi szczelność pompy. To dzięki nim pompa może skutecznie zasysać olej z miski olejowej, a następnie rozprowadzać go po silniku.
Uszkodzenie lub zużycie uszczelki pompy oleju w samochodzie JEEP COMPASS II powoduje wyciek oleju i utratę ciśnienia. Objawy tej usterki mogą wskazywać na niewłaściwą pracę samej pompy lub nieszczelność innego elementu, np. miski olejowej. Mowa tu o ubytku oleju (pobieraniu go przez silnik w nadmiarze), a w krytycznym momencie o zapaleniu się czerwonej kontrolki ostrzegawczej na desce rozdzielczej pojazdu.
Silnik samochodu JEEP COMPASS II nie jest przystosowany do pracy ze zbyt małą ilością oleju silnikowego, dlatego też wszystkie wyżej opisane objawy awarii wymagają natychmiastowej interwencji. W celu zdiagnozowania stanu uszczelek pompy oleju wykonać należy oględziny pompy pod kątem śladów oleju na jej obudowie. Ich wykrycie wskazuje na konieczność wymiany uszczelki pompy na nowy element. Po tej czynności warto przeprowadzić test szczelności układu.