Powiadom mnie o dostępności

Wałki rozrządu do AUDI TT I (8N)

9 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Opcja wyposażenia: Cast, Rodzaj zaworu: dla zaworów dolotowych
1 110,06 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Opcja wyposażenia: Cast, Rodzaj zaworu: dla zaworów wydechowych
900,57 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: bez zaworów
752,58 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Strona zabudowy: wlot, Strona zabudowy: wlot
691,77 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Strona zabudowy: Strona wylotowa, Ciężar [kg]: 2.29, Zdjęcie producenta: 1
623,13 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Strona zabudowy: Strona doprowadzająca
621,25 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: bez zaworów
1 003,78 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Strona zabudowy: Strona wylotowa
629,96 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Strona zabudowy: Strona wylotowa, Strona zabudowy: Strona wylotowa
678,30 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do AUDI

Wałek rozrządu w samochodzie AUDI TT I (8N) – za co odpowiada?

Wałek rozrządu jest jednym z najważniejszych elementów układu rozrządu we współczesnych silnikach spalinowych. W przypadku samochodów AUDI TT I (8N) mamy do czynienia ze standardowym zastosowaniem wałka – steruje on pracą silnika i odpowiada za dopływ mieszanki paliwowo-powietrznej do cylindrów oraz ich późniejsze opróżnianie z pozostałości procesu spalania, czyli spalin. Wałek rozrządu posiada krzywki, które odpowiadają za otwieranie się i zamykanie zaworów, regulują one doprowadzanie mieszanki i odprowadzanie spalin. Niezawodna praca wałka rozrządu jest warunkiem zachodzenia prawidłowego cyklu pracy silnika.

AUDI TT I (8N) – awarie wałka rozrządu

W silnikach stosowanych w samochodach AUDI TT I (8N), wałek rozrządu może ulec awarii z kilku różnych przyczyn. Najczęściej spotykane jest zużycie eksploatacyjne obserwowane w egzemplarzach aut AUDI TT I (8N), posiadających bardzo wysoki przebieg lub pracujących w trudnych warunkach. Przyczyną awarii wałka rozrządu może być jednak także złe smarowanie spowodowane niedoborem oleju silnikowego lub jego niewłaściwymi parametrami (zła specyfikacja oleju lub rzadka wymiana). Dochodzi wówczas do ścierania się elementów wałka i ich stopniowej degradacji.

Kiedy wymienić wałek rozrządu w pojazdach AUDI TT I (8N)?

Wałki rozrządu nie ulegają częstym awariom, dlatego decyzję o ich wymianie należy poprzedzić fachową diagnostyką. O zużyciu wałka świadczyć mogą objawy, które mogą towarzyszyć także innym usterkom – np. utrata mocy silnika czy jego nierówna praca. Kiedy zostaną wykluczone inne przyczyny usterek, pozostaje rozebranie układu rozrządu i sprawdzenie kondycji wałka. Jeżeli jest on w złym stanie, zalecana jest wymiana na nowy produkt. W przypadku samochodu AUDI TT I (8N), eksperci motoryzacyjni nie zalecają podejmowania prób regeneracji wałka rozrządu.