8 produktów
Wybierz auto
Producenci
Opcja wyposażenia: Cast
Rodzaj zaworu: Dla zaworów dolotowych
1 099,25
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
1 099,25
zł/szt.
Darmowa dostawa
040133013
Strona zabudowy: Strona wylotowa
Ciężar [kg]: 2.29
Rozwiń więcej danych
628,28
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
628,28
zł/szt.
Darmowa dostawa
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Bez zaworów
788,79
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 25.09
788,79
zł/szt.
Darmowa dostawa
AEECAM743
Strona zabudowy: Wlot
628,06
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
628,06
zł/szt.
Darmowa dostawa
AEECAM744
Strona zabudowy: Strona wylotowa
593,96
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
593,96
zł/szt.
Darmowa dostawa
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Bez zaworów
861,05
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
861,05
zł/szt.
Darmowa dostawa
KOL50007581
Strona zabudowy: Strona doprowadzająca
632,73
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
632,73
zł/szt.
Darmowa dostawa
051550006308
Strona zabudowy: Strona wylotowa
601,21
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
601,21
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wałek rozrządu jest jednym z najważniejszych elementów układu rozrządu we współczesnych silnikach spalinowych. W przypadku samochodów AUDI TT I (8N) mamy do czynienia ze standardowym zastosowaniem wałka – steruje on pracą silnika i odpowiada za dopływ mieszanki paliwowo-powietrznej do cylindrów oraz ich późniejsze opróżnianie z pozostałości procesu spalania, czyli spalin. Wałek rozrządu posiada krzywki, które odpowiadają za otwieranie się i zamykanie zaworów, regulują one doprowadzanie mieszanki i odprowadzanie spalin. Niezawodna praca wałka rozrządu jest warunkiem zachodzenia prawidłowego cyklu pracy silnika.
W silnikach stosowanych w samochodach AUDI TT I (8N), wałek rozrządu może ulec awarii z kilku różnych przyczyn. Najczęściej spotykane jest zużycie eksploatacyjne obserwowane w egzemplarzach aut AUDI TT I (8N), posiadających bardzo wysoki przebieg lub pracujących w trudnych warunkach. Przyczyną awarii wałka rozrządu może być jednak także złe smarowanie spowodowane niedoborem oleju silnikowego lub jego niewłaściwymi parametrami (zła specyfikacja oleju lub rzadka wymiana). Dochodzi wówczas do ścierania się elementów wałka i ich stopniowej degradacji.
Wałki rozrządu nie ulegają częstym awariom, dlatego decyzję o ich wymianie należy poprzedzić fachową diagnostyką. O zużyciu wałka świadczyć mogą objawy, które mogą towarzyszyć także innym usterkom – np. utrata mocy silnika czy jego nierówna praca. Kiedy zostaną wykluczone inne przyczyny usterek, pozostaje rozebranie układu rozrządu i sprawdzenie kondycji wałka. Jeżeli jest on w złym stanie, zalecana jest wymiana na nowy produkt. W przypadku samochodu AUDI TT I (8N), eksperci motoryzacyjni nie zalecają podejmowania prób regeneracji wałka rozrządu.