8 produktów
Wybierz auto
FRECM052322
Strona zabudowy: Strona doprowadzająca
894,51
zł/szt.
Kraków: śr. 05.02
U ciebie: śr. 05.02
894,51
zł/szt.
Darmowa dostawa
FRECM052323
Strona zabudowy: Strona wylotowa
911,36
zł/szt.
Kraków: śr. 05.02
U ciebie: śr. 05.02
911,36
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGACS0901
Strona zabudowy: Wlot
889,18
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
889,18
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGACS0902
Strona zabudowy: Wylot
886,27
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
886,27
zł/szt.
Darmowa dostawa
FRECM052355
Strona zabudowy: Strona wylotowa
649,71
zł/szt.
Kraków: śr. 05.02
U ciebie: śr. 05.02
649,71
zł/szt.
Darmowa dostawa
AEECAM1021
Strona zabudowy: Strona wylotowa
907,70
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
907,70
zł/szt.
Darmowa dostawa
Opcja wyposażenia: Steel billet
Rodzaj zaworu: Dla zaworów dolotowych
789,70
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
789,70
zł/szt.
Darmowa dostawa
Opcja wyposażenia: Steel billet
Rodzaj zaworu: Dla zaworów wydechowych
778,13
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
778,13
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wałek rozrządu jest jednym z najważniejszych elementów układu rozrządu we współczesnych silnikach spalinowych. W przypadku samochodów BMW X4 mamy do czynienia ze standardowym zastosowaniem wałka – steruje on pracą silnika i odpowiada za dopływ mieszanki paliwowo-powietrznej do cylindrów oraz ich późniejsze opróżnianie z pozostałości procesu spalania, czyli spalin. Wałek rozrządu posiada krzywki, które odpowiadają za otwieranie się i zamykanie zaworów, regulują one doprowadzanie mieszanki i odprowadzanie spalin. Niezawodna praca wałka rozrządu jest warunkiem zachodzenia prawidłowego cyklu pracy silnika.
W silnikach stosowanych w samochodach BMW X4, wałek rozrządu może ulec awarii z kilku różnych przyczyn. Najczęściej spotykane jest zużycie eksploatacyjne obserwowane w egzemplarzach aut BMW X4, posiadających bardzo wysoki przebieg lub pracujących w trudnych warunkach. Przyczyną awarii wałka rozrządu może być jednak także złe smarowanie spowodowane niedoborem oleju silnikowego lub jego niewłaściwymi parametrami (zła specyfikacja oleju lub rzadka wymiana). Dochodzi wówczas do ścierania się elementów wałka i ich stopniowej degradacji.
Wałki rozrządu nie ulegają częstym awariom, dlatego decyzję o ich wymianie należy poprzedzić fachową diagnostyką. O zużyciu wałka świadczyć mogą objawy, które mogą towarzyszyć także innym usterkom – np. utrata mocy silnika czy jego nierówna praca. Kiedy zostaną wykluczone inne przyczyny usterek, pozostaje rozebranie układu rozrządu i sprawdzenie kondycji wałka. Jeżeli jest on w złym stanie, zalecana jest wymiana na nowy produkt. W przypadku samochodu BMW X4, eksperci motoryzacyjni nie zalecają podejmowania prób regeneracji wałka rozrządu.