9 produktów
Wybierz auto
FRECM052374
Strona zabudowy: Strona wylotowa
338,31
zł/szt.
Kraków: czw. 06.02
U ciebie: czw. 06.02
338,31
zł/szt.
Darmowa dostawa
Rodzaj zaworu: Dla zaworów dolotowych
358,26
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
358,26
zł/szt.
Darmowa dostawa
Rodzaj zaworu: Dla zaworów wydechowych
358,26
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
358,26
zł/szt.
Darmowa dostawa
KOL50007871
Strona zabudowy: Strona doprowadzająca
517,76
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
517,76
zł/szt.
Darmowa dostawa
FRECM052373
Strona zabudowy: Strona doprowadzająca
338,31
zł/szt.
Kraków: czw. 06.02
U ciebie: czw. 06.02
338,31
zł/szt.
Darmowa dostawa
FEB178955
Strona zabudowy: Strona wylotowa
Ciężar [kg]: 2.433
Rozwiń więcej danych
460,55
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
460,55
zł/szt.
Darmowa dostawa
Dla numeru oe: 9804424180
Dla numeru artykułu: Bfs326s, c420, c421, r975s
1 805,08
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
1 805,08
zł/szt.
Darmowa dostawa
ETEHV0426
Strona zabudowy: Strona doprowadzająca
541,17
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
541,17
zł/szt.
Darmowa dostawa
ETEHV0425
Strona zabudowy: Strona wylotowa
541,17
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
541,17
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wałek rozrządu jest jednym z najważniejszych elementów układu rozrządu we współczesnych silnikach spalinowych. W przypadku samochodów FORD S-MAX II mamy do czynienia ze standardowym zastosowaniem wałka – steruje on pracą silnika i odpowiada za dopływ mieszanki paliwowo-powietrznej do cylindrów oraz ich późniejsze opróżnianie z pozostałości procesu spalania, czyli spalin. Wałek rozrządu posiada krzywki, które odpowiadają za otwieranie się i zamykanie zaworów, regulują one doprowadzanie mieszanki i odprowadzanie spalin. Niezawodna praca wałka rozrządu jest warunkiem zachodzenia prawidłowego cyklu pracy silnika.
W silnikach stosowanych w samochodach FORD S-MAX II, wałek rozrządu może ulec awarii z kilku różnych przyczyn. Najczęściej spotykane jest zużycie eksploatacyjne obserwowane w egzemplarzach aut FORD S-MAX II, posiadających bardzo wysoki przebieg lub pracujących w trudnych warunkach. Przyczyną awarii wałka rozrządu może być jednak także złe smarowanie spowodowane niedoborem oleju silnikowego lub jego niewłaściwymi parametrami (zła specyfikacja oleju lub rzadka wymiana). Dochodzi wówczas do ścierania się elementów wałka i ich stopniowej degradacji.
Wałki rozrządu nie ulegają częstym awariom, dlatego decyzję o ich wymianie należy poprzedzić fachową diagnostyką. O zużyciu wałka świadczyć mogą objawy, które mogą towarzyszyć także innym usterkom – np. utrata mocy silnika czy jego nierówna praca. Kiedy zostaną wykluczone inne przyczyny usterek, pozostaje rozebranie układu rozrządu i sprawdzenie kondycji wałka. Jeżeli jest on w złym stanie, zalecana jest wymiana na nowy produkt. W przypadku samochodu FORD S-MAX II, eksperci motoryzacyjni nie zalecają podejmowania prób regeneracji wałka rozrządu.