10 produktów
Wybierz auto
Producenci
KOL50007696
Strona zabudowy: Strona doprowadzająca
448,59
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
448,59
zł/szt.
Darmowa dostawa
FEB178953
Strona zabudowy: Strona wylotowa
Ciężar [kg]: 1.815
Rozwiń więcej danych
565,57
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
565,57
zł/szt.
Darmowa dostawa
FRECM052185
Średnica [mm]: 40.2
Długość [mm]: 439.3
Rozwiń więcej danych
321,21
zł/szt.
Kraków: pt. 12.12
U ciebie: pt. 12.12
321,21
zł/szt.
Darmowa dostawa
051550007590
Strona zabudowy: Strona wylotowa
615,14
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
615,14
zł/szt.
Darmowa dostawa
KOL50007671
Strona zabudowy: Strona doprowadzająca
638,36
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
638,36
zł/szt.
Darmowa dostawa
Opcja wyposażenia: 4 trigger cam, steel
540,91
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
540,91
zł/szt.
Darmowa dostawa
FRECM052364
Strona zabudowy: Strona doprowadzająca
487,50
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
487,50
zł/szt.
Darmowa dostawa
FRECM052365
Strona zabudowy: Strona wylotowa
487,50
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
487,50
zł/szt.
Darmowa dostawa
051550007591
556,92
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
556,92
zł/szt.
Darmowa dostawa
KOL50007672
Strona zabudowy: Strona wylotowa
641,44
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
641,44
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wałek rozrządu jest jednym z najważniejszych elementów układu rozrządu we współczesnych silnikach spalinowych. W przypadku samochodów MERCEDES-BENZ KLASA A mamy do czynienia ze standardowym zastosowaniem wałka – steruje on pracą silnika i odpowiada za dopływ mieszanki paliwowo-powietrznej do cylindrów oraz ich późniejsze opróżnianie z pozostałości procesu spalania, czyli spalin. Wałek rozrządu posiada krzywki, które odpowiadają za otwieranie się i zamykanie zaworów, regulują one doprowadzanie mieszanki i odprowadzanie spalin. Niezawodna praca wałka rozrządu jest warunkiem zachodzenia prawidłowego cyklu pracy silnika.
W silnikach stosowanych w samochodach MERCEDES-BENZ KLASA A, wałek rozrządu może ulec awarii z kilku różnych przyczyn. Najczęściej spotykane jest zużycie eksploatacyjne obserwowane w egzemplarzach aut MERCEDES-BENZ KLASA A, posiadających bardzo wysoki przebieg lub pracujących w trudnych warunkach. Przyczyną awarii wałka rozrządu może być jednak także złe smarowanie spowodowane niedoborem oleju silnikowego lub jego niewłaściwymi parametrami (zła specyfikacja oleju lub rzadka wymiana). Dochodzi wówczas do ścierania się elementów wałka i ich stopniowej degradacji.
Wałki rozrządu nie ulegają częstym awariom, dlatego decyzję o ich wymianie należy poprzedzić fachową diagnostyką. O zużyciu wałka świadczyć mogą objawy, które mogą towarzyszyć także innym usterkom – np. utrata mocy silnika czy jego nierówna praca. Kiedy zostaną wykluczone inne przyczyny usterek, pozostaje rozebranie układu rozrządu i sprawdzenie kondycji wałka. Jeżeli jest on w złym stanie, zalecana jest wymiana na nowy produkt. W przypadku samochodu MERCEDES-BENZ KLASA A, eksperci motoryzacyjni nie zalecają podejmowania prób regeneracji wałka rozrządu.