Darmowa dostawa od 49 zł! Kod: DOSTAWA49
10 produktów
Wybierz auto
327,11
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 11.06
327,11
zł/szt.
Darmowa dostawa
249,24
zł/szt.
Kraków: czw. 12.06
U ciebie: czw. 12.06
249,24
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Dla numeru oe: Md302333
442,97
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 11.06
442,97
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Strona wylotowa
296,37
zł/szt.
Kraków: czw. 12.06
U ciebie: czw. 12.06
296,37
zł/szt.
Darmowa dostawa
371,54
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 11.06
371,54
zł/szt.
Darmowa dostawa
Długość [mm]: 464
234,80
zł/szt.
Kraków: czw. 12.06
U ciebie: czw. 12.06
234,80
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
191,33
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 11.06
191,33
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Opcja wyposażenia: Cast
Rodzaj zaworu: Dla zaworów dolotowych
608,70
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 11.06
608,70
zł/szt.
Darmowa dostawa
203,48
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 11.06
203,48
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Strona zabudowy: Wlot
878,95
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: śr. 11.06
878,95
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wałek rozrządu jest jednym z najważniejszych elementów układu rozrządu we współczesnych silnikach spalinowych. W przypadku samochodów MITSUBISHI L200 mamy do czynienia ze standardowym zastosowaniem wałka – steruje on pracą silnika i odpowiada za dopływ mieszanki paliwowo-powietrznej do cylindrów oraz ich późniejsze opróżnianie z pozostałości procesu spalania, czyli spalin. Wałek rozrządu posiada krzywki, które odpowiadają za otwieranie się i zamykanie zaworów, regulują one doprowadzanie mieszanki i odprowadzanie spalin. Niezawodna praca wałka rozrządu jest warunkiem zachodzenia prawidłowego cyklu pracy silnika.
W silnikach stosowanych w samochodach MITSUBISHI L200, wałek rozrządu może ulec awarii z kilku różnych przyczyn. Najczęściej spotykane jest zużycie eksploatacyjne obserwowane w egzemplarzach aut MITSUBISHI L200, posiadających bardzo wysoki przebieg lub pracujących w trudnych warunkach. Przyczyną awarii wałka rozrządu może być jednak także złe smarowanie spowodowane niedoborem oleju silnikowego lub jego niewłaściwymi parametrami (zła specyfikacja oleju lub rzadka wymiana). Dochodzi wówczas do ścierania się elementów wałka i ich stopniowej degradacji.
Wałki rozrządu nie ulegają częstym awariom, dlatego decyzję o ich wymianie należy poprzedzić fachową diagnostyką. O zużyciu wałka świadczyć mogą objawy, które mogą towarzyszyć także innym usterkom – np. utrata mocy silnika czy jego nierówna praca. Kiedy zostaną wykluczone inne przyczyny usterek, pozostaje rozebranie układu rozrządu i sprawdzenie kondycji wałka. Jeżeli jest on w złym stanie, zalecana jest wymiana na nowy produkt. W przypadku samochodu MITSUBISHI L200, eksperci motoryzacyjni nie zalecają podejmowania prób regeneracji wałka rozrządu.