-5% na klocki i tarcze hamulcowe przy zakupach od 149 zł! Kod: HAMULCE5
15 produktów
Wybierz auto
KOL50007872
Strona zabudowy: Strona wylotowa
623,64
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 20.05
623,64
zł/szt.
Darmowa dostawa
Opcja wyposażenia: Hollow tube steel
Dodatkowo potrzebny artykuł (numer artykułu): R173s/bfs148s
443,77
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 20.05
443,77
zł/szt.
Darmowa dostawa
BLUADBP610002
Ciężar [kg]: 1.925
Zdjęcie producenta: 1
439,79
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 20.05
439,79
zł/szt.
Darmowa dostawa
FRECM052374
Strona zabudowy: Strona wylotowa
339,26
zł/szt.
Kraków: pt. 23.05
U ciebie: pt. 23.05
339,26
zł/szt.
Darmowa dostawa
KOL50007871
Strona zabudowy: Strona doprowadzająca
511,86
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 20.05
511,86
zł/szt.
Darmowa dostawa
FRECM052256
Średnica [mm]: 37
Długość [mm]: 410.2
386,41
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 20.05
386,41
zł/szt.
Darmowa dostawa
Dla numeru artykułu: Bfs148s, c369, r173s
1 209,23
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 20.05
1 209,23
zł/szt.
Darmowa dostawa
AEECAM969
Materiał: Stal
646,59
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 20.05
646,59
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGACS1414
561,23
zł/szt.
Kraków: śr. 21.05
U ciebie: śr. 21.05
561,23
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGACS1415
600,12
zł/szt.
Kraków: śr. 21.05
U ciebie: śr. 21.05
600,12
zł/szt.
Darmowa dostawa
FRECM052373
Strona zabudowy: Strona doprowadzająca
339,26
zł/szt.
Kraków: pt. 23.05
U ciebie: pt. 23.05
339,26
zł/szt.
Darmowa dostawa
INA428018310
1 078,45
zł/szt.
Kraków: śr. 21.05
U ciebie: śr. 21.05
1 078,45
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGACS2327
Strona zabudowy: Wlot
417,50
zł/szt.
Kraków: śr. 21.05
U ciebie: śr. 21.05
417,50
zł/szt.
Darmowa dostawa
ETEHV0425
Strona zabudowy: Strona wylotowa
541,17
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 20.05
541,17
zł/szt.
Darmowa dostawa
ETEHV0426
Strona zabudowy: Strona doprowadzająca
541,17
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 20.05
541,17
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wałek rozrządu jest jednym z najważniejszych elementów układu rozrządu we współczesnych silnikach spalinowych. W przypadku samochodów PEUGEOT 5008 II mamy do czynienia ze standardowym zastosowaniem wałka – steruje on pracą silnika i odpowiada za dopływ mieszanki paliwowo-powietrznej do cylindrów oraz ich późniejsze opróżnianie z pozostałości procesu spalania, czyli spalin. Wałek rozrządu posiada krzywki, które odpowiadają za otwieranie się i zamykanie zaworów, regulują one doprowadzanie mieszanki i odprowadzanie spalin. Niezawodna praca wałka rozrządu jest warunkiem zachodzenia prawidłowego cyklu pracy silnika.
W silnikach stosowanych w samochodach PEUGEOT 5008 II, wałek rozrządu może ulec awarii z kilku różnych przyczyn. Najczęściej spotykane jest zużycie eksploatacyjne obserwowane w egzemplarzach aut PEUGEOT 5008 II, posiadających bardzo wysoki przebieg lub pracujących w trudnych warunkach. Przyczyną awarii wałka rozrządu może być jednak także złe smarowanie spowodowane niedoborem oleju silnikowego lub jego niewłaściwymi parametrami (zła specyfikacja oleju lub rzadka wymiana). Dochodzi wówczas do ścierania się elementów wałka i ich stopniowej degradacji.
Wałki rozrządu nie ulegają częstym awariom, dlatego decyzję o ich wymianie należy poprzedzić fachową diagnostyką. O zużyciu wałka świadczyć mogą objawy, które mogą towarzyszyć także innym usterkom – np. utrata mocy silnika czy jego nierówna praca. Kiedy zostaną wykluczone inne przyczyny usterek, pozostaje rozebranie układu rozrządu i sprawdzenie kondycji wałka. Jeżeli jest on w złym stanie, zalecana jest wymiana na nowy produkt. W przypadku samochodu PEUGEOT 5008 II, eksperci motoryzacyjni nie zalecają podejmowania prób regeneracji wałka rozrządu.