-5% na klocki i tarcze hamulcowe przy zakupach od 149 zł! Kod: HAMULCE5
62 produktów
Wybierz auto
ELR429550
Średnica zewnętrzna [mm]: 26
13,18
zł/szt.
Kraków: wt. 20.05
U ciebie: wt. 20.05
13,18
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
BOVB18979
Strona zabudowy: Strona doprowadzająca
1 216,14
zł/szt.
Kraków: wt. 20.05
U ciebie: wt. 20.05
1 216,14
zł/szt.
Darmowa dostawa
ELR391020
Szerokość [mm]: 8.5
Średnica zewnętrzna [mm]: 32
17,64
zł/szt.
Kraków: wt. 20.05
U ciebie: wt. 20.05
17,64
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
VIJ33011613701
17,09
zł/szt.
Kraków: śr. 21.05
U ciebie: śr. 21.05
17,09
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Bez zaworów
935,01
zł/szt.
Kraków: wt. 20.05
U ciebie: wt. 20.05
935,01
zł/szt.
Darmowa dostawa
0445428016110
558,23
zł/szt.
Kraków: śr. 21.05
U ciebie: śr. 21.05
558,23
zł/szt.
Darmowa dostawa
BOVB18980
Strona zabudowy: Strona wylotowa
861,34
zł/szt.
Kraków: wt. 20.05
U ciebie: wt. 20.05
861,34
zł/szt.
Darmowa dostawa
051550007634
Strona zabudowy: Strona doprowadzająca
1 537,38
zł/szt.
Kraków: wt. 20.05
U ciebie: wt. 20.05
1 537,38
zł/szt.
Darmowa dostawa
KOL50007673
Strona zabudowy: Strona doprowadzająca
1 629,02
zł/szt.
Kraków: wt. 20.05
U ciebie: wt. 20.05
1 629,02
zł/szt.
Darmowa dostawa
051550007022
Strona zabudowy: Strona wylotowa
469,43
zł/szt.
Kraków: wt. 20.05
U ciebie: wt. 20.05
469,43
zł/szt.
Darmowa dostawa
051550007635
Strona zabudowy: Strona wylotowa
1 608,55
zł/szt.
Kraków: wt. 20.05
U ciebie: wt. 20.05
1 608,55
zł/szt.
Darmowa dostawa
AEECAM961
Strona zabudowy: Wlot
Materiał: Stal
1 005,64
zł/szt.
Kraków: wt. 20.05
U ciebie: wt. 20.05
1 005,64
zł/szt.
Darmowa dostawa
DRMDRM01281
Rodzaj zaworu: Dla zaworów wydechowych
632,60
zł/szt.
Kraków: pt. 23.05
U ciebie: pt. 23.05
632,60
zł/szt.
Darmowa dostawa
DRMDRM01280
Rodzaj zaworu: Dla zaworów dolotowych
741,06
zł/szt.
Kraków: wt. 20.05
U ciebie: wt. 20.05
741,06
zł/szt.
Darmowa dostawa
BOVB18805
436,09
zł/szt.
Kraków: wt. 20.05
U ciebie: wt. 20.05
436,09
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGACS9612FK
1 657,57
zł/szt.
Kraków: śr. 21.05
U ciebie: śr. 21.05
1 657,57
zł/szt.
Darmowa dostawa
DRMDRM01279
Rodzaj zaworu: Dla zaworów dolotowych
900,03
zł/szt.
Kraków: wt. 20.05
U ciebie: wt. 20.05
900,03
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGACS9612
438,15
zł/szt.
Kraków: wt. 20.05
U ciebie: wt. 20.05
438,15
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGACS9611
438,15
zł/szt.
Kraków: wt. 20.05
U ciebie: wt. 20.05
438,15
zł/szt.
Darmowa dostawa
ETEHV0363
Strona zabudowy: Strona doprowadzająca
2 162,43
zł/szt.
Kraków: wt. 20.05
U ciebie: wt. 20.05
2 162,43
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wałek rozrządu jest jednym z najważniejszych elementów układu rozrządu we współczesnych silnikach spalinowych. W przypadku samochodów VW GOLF VI mamy do czynienia ze standardowym zastosowaniem wałka – steruje on pracą silnika i odpowiada za dopływ mieszanki paliwowo-powietrznej do cylindrów oraz ich późniejsze opróżnianie z pozostałości procesu spalania, czyli spalin. Wałek rozrządu posiada krzywki, które odpowiadają za otwieranie się i zamykanie zaworów, regulują one doprowadzanie mieszanki i odprowadzanie spalin. Niezawodna praca wałka rozrządu jest warunkiem zachodzenia prawidłowego cyklu pracy silnika.
W silnikach stosowanych w samochodach VW GOLF VI, wałek rozrządu może ulec awarii z kilku różnych przyczyn. Najczęściej spotykane jest zużycie eksploatacyjne obserwowane w egzemplarzach aut VW GOLF VI, posiadających bardzo wysoki przebieg lub pracujących w trudnych warunkach. Przyczyną awarii wałka rozrządu może być jednak także złe smarowanie spowodowane niedoborem oleju silnikowego lub jego niewłaściwymi parametrami (zła specyfikacja oleju lub rzadka wymiana). Dochodzi wówczas do ścierania się elementów wałka i ich stopniowej degradacji.
Wałki rozrządu nie ulegają częstym awariom, dlatego decyzję o ich wymianie należy poprzedzić fachową diagnostyką. O zużyciu wałka świadczyć mogą objawy, które mogą towarzyszyć także innym usterkom – np. utrata mocy silnika czy jego nierówna praca. Kiedy zostaną wykluczone inne przyczyny usterek, pozostaje rozebranie układu rozrządu i sprawdzenie kondycji wałka. Jeżeli jest on w złym stanie, zalecana jest wymiana na nowy produkt. W przypadku samochodu VW GOLF VI, eksperci motoryzacyjni nie zalecają podejmowania prób regeneracji wałka rozrządu.