Powiadom mnie o dostępności

Wałki rozrządu do VW GOLF VI

56 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

średnica zewnętrzna [mm]: 26
13,13 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Szerokość [mm]: 8.5, średnica zewnętrzna [mm]: 32
17,58 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Strona zabudowy: Strona doprowadzająca
1 510,50 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Strona zabudowy: Strona doprowadzająca
1 580,36 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Strona zabudowy: Strona wylotowa
1 379,41 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Strona zabudowy: Strona doprowadzająca
1 466,07 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Opcja wyposażenia: Cast, Rodzaj zaworu: dla zaworów dolotowych
569,38 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Strona zabudowy: Strona wylotowa, Materiał: stal
765,38 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Strona zabudowy: Strona wylotowa, Strona zabudowy: Strona wylotowa
1 284,67 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Strona zabudowy: wlot
948,30 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Strona zabudowy: Strona doprowadzająca
677,35 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
dla numeru OE: 03C 109 101 DC, Strona zabudowy: Strona doprowadzająca, Ciężar [kg]: 1.618, Zdjęc...
506,77 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
898,91 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Strona zabudowy: Strona wylotowa
622,26 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
dla numeru OE: 03L109022, 03L109022D, Strona zabudowy: Strona wylotowa, Długość całkowita [mm]: ...
525,91 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Strona zabudowy: Strona wylotowa
1 325,88 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
dla numeru OE: 03C 109 101 DD, Strona zabudowy: Strona wylotowa, Ciężar [kg]: 1.496, Zdjęcie prod...
433,22 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Strona zabudowy: Strona wylotowa, średnica [mm]: 49.4, Długość [mm]: 392.8
379,20 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Opcja wyposażenia: Cast, Rodzaj zaworu: dla zaworów wydechowych, dodatkowo potrzebny artykuł (num...
624,66 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Strona zabudowy: Strona doprowadzająca
599,15 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do VW

Wałek rozrządu w samochodzie VW GOLF VI – za co odpowiada?

Wałek rozrządu jest jednym z najważniejszych elementów układu rozrządu we współczesnych silnikach spalinowych. W przypadku samochodów VW GOLF VI mamy do czynienia ze standardowym zastosowaniem wałka – steruje on pracą silnika i odpowiada za dopływ mieszanki paliwowo-powietrznej do cylindrów oraz ich późniejsze opróżnianie z pozostałości procesu spalania, czyli spalin. Wałek rozrządu posiada krzywki, które odpowiadają za otwieranie się i zamykanie zaworów, regulują one doprowadzanie mieszanki i odprowadzanie spalin. Niezawodna praca wałka rozrządu jest warunkiem zachodzenia prawidłowego cyklu pracy silnika.

VW GOLF VI – awarie wałka rozrządu

W silnikach stosowanych w samochodach VW GOLF VI, wałek rozrządu może ulec awarii z kilku różnych przyczyn. Najczęściej spotykane jest zużycie eksploatacyjne obserwowane w egzemplarzach aut VW GOLF VI, posiadających bardzo wysoki przebieg lub pracujących w trudnych warunkach. Przyczyną awarii wałka rozrządu może być jednak także złe smarowanie spowodowane niedoborem oleju silnikowego lub jego niewłaściwymi parametrami (zła specyfikacja oleju lub rzadka wymiana). Dochodzi wówczas do ścierania się elementów wałka i ich stopniowej degradacji.

Kiedy wymienić wałek rozrządu w pojazdach VW GOLF VI?

Wałki rozrządu nie ulegają częstym awariom, dlatego decyzję o ich wymianie należy poprzedzić fachową diagnostyką. O zużyciu wałka świadczyć mogą objawy, które mogą towarzyszyć także innym usterkom – np. utrata mocy silnika czy jego nierówna praca. Kiedy zostaną wykluczone inne przyczyny usterek, pozostaje rozebranie układu rozrządu i sprawdzenie kondycji wałka. Jeżeli jest on w złym stanie, zalecana jest wymiana na nowy produkt. W przypadku samochodu VW GOLF VI, eksperci motoryzacyjni nie zalecają podejmowania prób regeneracji wałka rozrządu.