🔥 Odbierz 40 PLN na pierwsze zamówienie z PayPo!

Powiadom mnie o dostępności

Zawory EGR do SEAT LEON III

8 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Zawór EGR METZGER 0892741

Nr art: MET0892741

Zawór EGR METZGER 0892741

Zawór EGR METZGER 0892741
Napięcie [V]: 12, Strona zabudowy: po chłodnicy AGR, Tryb pracy: elektryczny, Norma emisji spalin:...
Darmowa dostawa
682,93 zł
682,93 zł

Dostawa na środę, 3 lipca

Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Zawór EGR VDO A2C59507762

Nr art: VDOA2C59507762

Zawór EGR VDO A2C59507762

Zawór EGR VDO A2C59507762
średnica [mm]: 38, Tryb pracy: elektroniczny, Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca...
Darmowa dostawa
558,89 zł
558,89 zł

Dostawa na jutro

Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Zawór EGR NTY EGR-VW-047

Nr art: NTYEGRVW047

Zawór EGR NTY EGR-VW-047

Zawór EGR NTY EGR-VW-047
średnica [mm]: 38, Tryb pracy: elektroniczny, Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca...
Darmowa dostawa
470,90 zł
470,90 zł

Dostawa na jutro

Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Zawór EGR DELPHI EG10552-12B1

Nr art: DELEG1055212B1

Zawór EGR DELPHI EG10552-12B1

Zawór EGR DELPHI EG10552-12B1
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: bez chłodnicy AGR, Artykuł uzupełniający ...
Darmowa dostawa
634,12 zł
634,12 zł

Dostawa na jutro

Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Zawór EGR DELPHI EG10489-12B1

Nr art: DELEG1048912B1

Zawór EGR DELPHI EG10489-12B1

Zawór EGR DELPHI EG10489-12B1
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: bez chłodnicy AGR, Artykuł uzupełniający ...
Darmowa dostawa
329,07 zł
329,07 zł

Dostawa na jutro

Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Zawór sterowania EGR TOPRAN 639 821
Zawór sterowania EGR TOPRAN 639 821
Strona zabudowy: Rura ssąca, boczna oprawa, Tryb pracy: elektryczno-pneumatyczny, Specyfikacje asor...
93,92 zł
93,92 zł

Dostawa na jutro

Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Zawór EGR NRF 48605

Nr art: NRF48605

Zawór EGR NRF 48605

Zawór EGR NRF 48605
Napięcie [V]: 12, Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: z pierścieniami uszczelni...
Darmowa dostawa
372,87 zł
372,87 zł

Dostawa na środę, 3 lipca

Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Zawór EGR PIERBURG 7.10334.02.0
Zawór EGR PIERBURG 7.10334.02.0
Napięcie [V]: 12, Tryb pracy: elektryczny, Rodzaj zaworu: zawór sterujący, Artykuł uzupełniają...
Darmowa dostawa
476,11 zł
476,11 zł

Dostawa na środę, 3 lipca

Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do SEAT

Zawór EGR w samochodach SEAT LEON III

Zawór EGR w samochodzie SEAT LEON III odpowiada za obniżenie zawartości tlenu w powietrzu, które dostarczane jest do komory spalania. Taki zabieg ma na celu obniżenie temperatury, a tym samym spowolnienie procesów spalania i obniżenie emisji tlenków azotu. To istotny element pod względem ochrony środowiska, który pozwala na ograniczenie ilości szkodliwych środków przedostających się do otoczenia i atmosfery.

Zasada działania zaworu EGR w aucie SEAT LEON III

W silnikach wyposażonych w zawór EGR układ wydechowy i dolotowy połączone są za pośrednictwem specjalnego, wąskiego przewodu. Dzięki niemu możliwy jest przepływ małej ilości spalin do kolektora wydechowego. Zawór EGR jest przymocowany do tego przewodu – w odpowiednich momentach zamyka się lub otwiera, jednocześnie decydując o tym, gdzie mają trafić spaliny i jak długo ma trwać sam proces przepływu spalin. O momencie otwarcia lub zamknięcia zaworu EGR decyduje sterownik pracy silnika.

SEAT LEON III – jakie są najczęstsze przyczyny awarii zaworu EGR?

Zawór EGR jest elementem, który stosunkowo rzadko się psuje, lecz kiedy już nastąpi awaria, kierowcy muszą przygotować się na dość spory wydatek. Nowy zawór EGR kosztuje od kilkuset do ponad 1000 złotych. Najczęstsze problemy z tym komponentem w samochodach SEAT LEON III wynikają z przedostania się do niego zanieczyszczeń lub uszkodzenia układów sterujących jego pracą. Czasami dochodzi również do nadmiernego zużycia materiału znajdującego się wewnątrz tego elementu na skutek zbyt agresywnego działania spalin.