84 produktów
Wybierz auto
Nr art: VAL700474
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0338700555060
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: ASH150000302
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: NRF48637
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0338705363000
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 0338724809390
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: ABA12101019
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: NGK97445
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: NGK93608
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: HEL6NU010171781
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: MET0892772
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: VEMV25630001
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: WAH710935R
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: PIE724809910
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: JPG1519900300
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: JPG1519900200
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: JPG1519900600
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: JPG3119900300
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: NGK95883
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: WAH710944R
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Zawór EGR w samochodzie VOLVO S40 II odpowiada za obniżenie zawartości tlenu w powietrzu, które dostarczane jest do komory spalania. Taki zabieg ma na celu obniżenie temperatury, a tym samym spowolnienie procesów spalania i obniżenie emisji tlenków azotu. To istotny element pod względem ochrony środowiska, który pozwala na ograniczenie ilości szkodliwych środków przedostających się do otoczenia i atmosfery.
W silnikach wyposażonych w zawór EGR układ wydechowy i dolotowy połączone są za pośrednictwem specjalnego, wąskiego przewodu. Dzięki niemu możliwy jest przepływ małej ilości spalin do kolektora wydechowego. Zawór EGR jest przymocowany do tego przewodu – w odpowiednich momentach zamyka się lub otwiera, jednocześnie decydując o tym, gdzie mają trafić spaliny i jak długo ma trwać sam proces przepływu spalin. O momencie otwarcia lub zamknięcia zaworu EGR decyduje sterownik pracy silnika.
Zawór EGR jest elementem, który stosunkowo rzadko się psuje, lecz kiedy już nastąpi awaria, kierowcy muszą przygotować się na dość spory wydatek. Nowy zawór EGR kosztuje od kilkuset do ponad 1000 złotych. Najczęstsze problemy z tym komponentem w samochodach VOLVO S40 II wynikają z przedostania się do niego zanieczyszczeń lub uszkodzenia układów sterujących jego pracą. Czasami dochodzi również do nadmiernego zużycia materiału znajdującego się wewnątrz tego elementu na skutek zbyt agresywnego działania spalin.