Powiadom mnie o dostępności

Zawory EGR do VW TOURAN III

9 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Strona zabudowy: Rura ssąca, boczna oprawa

Tryb pracy: Elektryczno-pneumatyczny

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

90,83

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

90,83

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Tryb pracy: Pneumatyczny

Pojazd z kierownicą po lewej /prawej stronie: Dla pojazdów z kierownicą z lewej / prawej strony

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

163,52

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

163,52

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Średnica [mm]: 38

Tryb pracy: Elektroniczny

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

424,52

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: śr. 05.03

424,52

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: Bez chłodnicy agr

Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Strona wysokiego ciśnienia

619,69

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

619,69

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Tryb pracy: Elektryczny

Norma emisji spalin: Euro 6

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

712,98

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

712,98

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Napięcie [v]: 12

Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: Z pierścieniami uszczelniającymi

423,02

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: śr. 05.03

423,02

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Średnica [mm]: 38

Tryb pracy: Elektroniczny

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

935,51

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

935,51

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: Bez chłodnicy agr

Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Strona niskiego ciśnienia

321,61

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: już jutro

321,61

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Napięcie [v]: 12

Tryb pracy: Elektryczny

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

489,98

zł/szt.

Kraków: już jutro

U ciebie: śr. 05.03

489,98

zł/szt.

Darmowa dostawa

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do VW TOURAN III

Zawór EGR w samochodach VW TOURAN III

Zawór EGR w samochodzie VW TOURAN III odpowiada za obniżenie zawartości tlenu w powietrzu, które dostarczane jest do komory spalania. Taki zabieg ma na celu obniżenie temperatury, a tym samym spowolnienie procesów spalania i obniżenie emisji tlenków azotu. To istotny element pod względem ochrony środowiska, który pozwala na ograniczenie ilości szkodliwych środków przedostających się do otoczenia i atmosfery.

Zasada działania zaworu EGR w aucie VW TOURAN III

W silnikach wyposażonych w zawór EGR układ wydechowy i dolotowy połączone są za pośrednictwem specjalnego, wąskiego przewodu. Dzięki niemu możliwy jest przepływ małej ilości spalin do kolektora wydechowego. Zawór EGR jest przymocowany do tego przewodu – w odpowiednich momentach zamyka się lub otwiera, jednocześnie decydując o tym, gdzie mają trafić spaliny i jak długo ma trwać sam proces przepływu spalin. O momencie otwarcia lub zamknięcia zaworu EGR decyduje sterownik pracy silnika.

VW TOURAN III – jakie są najczęstsze przyczyny awarii zaworu EGR?

Zawór EGR jest elementem, który stosunkowo rzadko się psuje, lecz kiedy już nastąpi awaria, kierowcy muszą przygotować się na dość spory wydatek. Nowy zawór EGR kosztuje od kilkuset do ponad 1000 złotych. Najczęstsze problemy z tym komponentem w samochodach VW TOURAN III wynikają z przedostania się do niego zanieczyszczeń lub uszkodzenia układów sterujących jego pracą. Czasami dochodzi również do nadmiernego zużycia materiału znajdującego się wewnątrz tego elementu na skutek zbyt agresywnego działania spalin.