Powiadom mnie o dostępności

Czujniki ciśnienia w kolektorze dolotowym (MAP) do HONDA CRX

7 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

120,30 zł
120,30 zł

Dostawa na poniedziałek, 13 maja

Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
110,95 zł

Dostawa na czwartek, 9 maja

Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
151,27 zł

Dostawa na piątek, 10 maja

Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
192,04 zł

Dostawa na czwartek, 9 maja

Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
67,44 zł
67,44 zł

Dostawa na czwartek, 9 maja

Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
240,15 zł
240,15 zł

Dostawa na piątek, 10 maja

Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
212,95 zł
212,95 zł

Dostawa na czwartek, 9 maja

Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do HONDA

Czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym samochodu HONDA CRX

Czujnik ciśnienia bezwzględnego w kolektorze ssącym, zwany czujnikiem MAP, najczęściej jest stosowany w samochodach wyposażonych w silniki z wtryskiem paliwa, takich jak HONDA CRX. Zadaniem tego czujnika jest przekazywanie informacji o ciśnieniu w kolektorze do modułu sterującego pracą silnika. Dzięki temu moduł jest w stanie określić właściwy moment zapłonu przy zmiennych warunkach obciążenia silnika.

HONDA CRX – lokalizacja czujnika ciśnienia w kolektorze ssącym

W samochodzie HONDA CRX, czujnik MAP umieszczony jest na kolektorze ssącym, w bezpośrednim sąsiedztwie przepustnicy. W modelach wyposażonych w turbosprężarkę, lokalizacja czujnika to przewód dolotowy tuż przed turbiną.

Objawy awarii czujnika ciśnienia w kolektorze ssącym w samochodzie HONDA CRX

Czujniki MAP są bardzo wrażliwe na wszelkie zanieczyszczenia, które są zwykle przyczyną ich usterek. Zdarzają się także wewnętrzne uszkodzenia czujników, powodowane silnymi wibracjami, powstającymi podczas jazdy. Niesprawny czujnik przekazuje błędne dane do modułu sterującego, przez co zapłon nie następuje we właściwym momencie cyklu spalania. Objawami takiego stanu rzeczy mogą być: nierówna praca na biegu jałowym, wysokie zużycie paliwa, spadek mocy podczas przyspieszania, falowanie obrotów, a nawet gaśnięcie silnika.