45 produktów
Wybierz auto
Nr art: 0396PS10142
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0479700897
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0396PS10130
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0510210192
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 034592713
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: ERR550086A
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: VDO5WK9681Z
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: MOIMSE005
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: MEA82144E
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 046315016
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: CALMS0087
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 046315019
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: TOP700900
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: SKV17SKV133
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: TOP207831
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 046315023
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: CALMS0122
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: NTYECMPL004
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 046315068
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: MAX210028
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Czujnik ciśnienia bezwzględnego w kolektorze ssącym, zwany czujnikiem MAP, najczęściej jest stosowany w samochodach wyposażonych w silniki z wtryskiem paliwa, takich jak OPEL VIVARO A. Zadaniem tego czujnika jest przekazywanie informacji o ciśnieniu w kolektorze do modułu sterującego pracą silnika. Dzięki temu moduł jest w stanie określić właściwy moment zapłonu przy zmiennych warunkach obciążenia silnika.
W samochodzie OPEL VIVARO A, czujnik MAP umieszczony jest na kolektorze ssącym, w bezpośrednim sąsiedztwie przepustnicy. W modelach wyposażonych w turbosprężarkę, lokalizacja czujnika to przewód dolotowy tuż przed turbiną.
Czujniki MAP są bardzo wrażliwe na wszelkie zanieczyszczenia, które są zwykle przyczyną ich usterek. Zdarzają się także wewnętrzne uszkodzenia czujników, powodowane silnymi wibracjami, powstającymi podczas jazdy. Niesprawny czujnik przekazuje błędne dane do modułu sterującego, przez co zapłon nie następuje we właściwym momencie cyklu spalania. Objawami takiego stanu rzeczy mogą być: nierówna praca na biegu jałowym, wysokie zużycie paliwa, spadek mocy podczas przyspieszania, falowanie obrotów, a nawet gaśnięcie silnika.