14 produktów
Wybierz auto
Nr art: 046312550
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: HEL6ZL003259511
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: 0396SW90004
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: 0493ADT36604
Dostawa na czwartek, 4 lipca
Nr art: ASH1104402
Dostawa na czwartek, 4 lipca
Nr art: VEMV26730023
Dostawa na czwartek, 4 lipca
Nr art: BOS0986345009
Dostawa na czwartek, 4 lipca
Nr art: 042870015
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: 042870114
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: 046312230
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: 0451OS3557
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: 05261800114
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: 05261800015
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: 0451OS3538
Dostawa na środę, 3 lipca
Podobnie jak w innych pojazdach z silnikami spalinowymi, w samochodzie HONDA CR-V II czujnik ciśnienia oleju pełni kluczową funkcję. Mierzy on wartość ciśnienia, jaką nadaje środkowi smarnemu pompa olejowa. Ciśnienie to jest niezbędne do zapewnienia rozprowadzenia oleju po całym układzie wymagającym smarowania. Jeśli jest zbyt niskie (np. z powodu zbyt niskiego poziomu oleju silnikowego), może dojść do nieodwracalnego uszkodzenia silnika. Właśnie dlatego w takich sytuacjach czujnik ciśnienia oleju przekazuje do jednostki sterującej pojazdu informację, której skutkiem jest zapalenie się czerwonej kontrolki na desce rozdzielczej samochodu.
W porównaniu do innych elementów układu elektronicznego pojazdu, czujnik ciśnienia oleju montowany w samochodzie HONDA CR-V II ma stosunkowo prostą budowę. Jest to zaledwie kilkucentymetrowy korpus z tworzywa połączony z metalowym gwintem. Zasada działania czujnika także jest prosta – mierzy on siłę, z jaką olej naciska na wewnętrzną membranę. Generuje to sygnały elektryczne, które są przesyłane do jednostki sterującej silnika za pomocą zintegrowanego przewodu.
Najczęściej spotykanym w samochodzie HONDA CR-V II objawem awarii czujnika ciśnienia oleju jest brak gaśnięcia kontrolki ciśnienia oleju na desce rozdzielczej tuż po uruchomieniu pojazdu. Fakt ten może oczywiście sugerować rzeczywisty problem w układzie olejowym (np. krytycznie niski poziom oleju). Jeżeli jednak diagnostyka pojazdu nie wskazuje na występowanie takiego problemu, przyczyną może być uszkodzenie czujnika. Podejmowanie prób naprawy czujnika ciśnienia oleju nie jest zalecane – należy zastąpić go nowym elementem.