21 produktów
Wybierz auto
Nr art: 046312420
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: MEA72027
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: ERR330027
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: ERR330359
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 046312630
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 046312230
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: CALOS3567
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: DELSW90051
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: HEL6ZL007675001
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 05261800166
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 0451OS3549
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 0493ADN16610
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: HEL6ZL003259541
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: HEL6ZL009600051
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: SWA82108254
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 05261800042
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: FEB108254
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: BOS0986345007
Dostawa na środę, 3 lipca
Podobnie jak w innych pojazdach z silnikami spalinowymi, w samochodzie NISSAN ALMERA czujnik ciśnienia oleju pełni kluczową funkcję. Mierzy on wartość ciśnienia, jaką nadaje środkowi smarnemu pompa olejowa. Ciśnienie to jest niezbędne do zapewnienia rozprowadzenia oleju po całym układzie wymagającym smarowania. Jeśli jest zbyt niskie (np. z powodu zbyt niskiego poziomu oleju silnikowego), może dojść do nieodwracalnego uszkodzenia silnika. Właśnie dlatego w takich sytuacjach czujnik ciśnienia oleju przekazuje do jednostki sterującej pojazdu informację, której skutkiem jest zapalenie się czerwonej kontrolki na desce rozdzielczej samochodu.
W porównaniu do innych elementów układu elektronicznego pojazdu, czujnik ciśnienia oleju montowany w samochodzie NISSAN ALMERA ma stosunkowo prostą budowę. Jest to zaledwie kilkucentymetrowy korpus z tworzywa połączony z metalowym gwintem. Zasada działania czujnika także jest prosta – mierzy on siłę, z jaką olej naciska na wewnętrzną membranę. Generuje to sygnały elektryczne, które są przesyłane do jednostki sterującej silnika za pomocą zintegrowanego przewodu.
Najczęściej spotykanym w samochodzie NISSAN ALMERA objawem awarii czujnika ciśnienia oleju jest brak gaśnięcia kontrolki ciśnienia oleju na desce rozdzielczej tuż po uruchomieniu pojazdu. Fakt ten może oczywiście sugerować rzeczywisty problem w układzie olejowym (np. krytycznie niski poziom oleju). Jeżeli jednak diagnostyka pojazdu nie wskazuje na występowanie takiego problemu, przyczyną może być uszkodzenie czujnika. Podejmowanie prób naprawy czujnika ciśnienia oleju nie jest zalecane – należy zastąpić go nowym elementem.