31 produktów
Wybierz auto
Nr art: 046312420
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: TOP207820
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: BOS0986345003
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: 0493ADN16610
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: TOP207065
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: 042870015
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: CALOS3627
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 0451OS3538
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 0451OS3549
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: CALOS3587
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: ERR330630
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: ERR330359
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 046312555
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 046314130
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: ERR330697
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 0510210365
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Podobnie jak w innych pojazdach z silnikami spalinowymi, w samochodzie NISSAN PRIMERA czujnik ciśnienia oleju pełni kluczową funkcję. Mierzy on wartość ciśnienia, jaką nadaje środkowi smarnemu pompa olejowa. Ciśnienie to jest niezbędne do zapewnienia rozprowadzenia oleju po całym układzie wymagającym smarowania. Jeśli jest zbyt niskie (np. z powodu zbyt niskiego poziomu oleju silnikowego), może dojść do nieodwracalnego uszkodzenia silnika. Właśnie dlatego w takich sytuacjach czujnik ciśnienia oleju przekazuje do jednostki sterującej pojazdu informację, której skutkiem jest zapalenie się czerwonej kontrolki na desce rozdzielczej samochodu.
W porównaniu do innych elementów układu elektronicznego pojazdu, czujnik ciśnienia oleju montowany w samochodzie NISSAN PRIMERA ma stosunkowo prostą budowę. Jest to zaledwie kilkucentymetrowy korpus z tworzywa połączony z metalowym gwintem. Zasada działania czujnika także jest prosta – mierzy on siłę, z jaką olej naciska na wewnętrzną membranę. Generuje to sygnały elektryczne, które są przesyłane do jednostki sterującej silnika za pomocą zintegrowanego przewodu.
Najczęściej spotykanym w samochodzie NISSAN PRIMERA objawem awarii czujnika ciśnienia oleju jest brak gaśnięcia kontrolki ciśnienia oleju na desce rozdzielczej tuż po uruchomieniu pojazdu. Fakt ten może oczywiście sugerować rzeczywisty problem w układzie olejowym (np. krytycznie niski poziom oleju). Jeżeli jednak diagnostyka pojazdu nie wskazuje na występowanie takiego problemu, przyczyną może być uszkodzenie czujnika. Podejmowanie prób naprawy czujnika ciśnienia oleju nie jest zalecane – należy zastąpić go nowym elementem.