7 produktów
Wybierz auto
VAL836735
Ciężar [kg]: 11.98
Wersja silnika: Dla silników z kołem zamachowym dwumasowym
Rozwiń więcej danych
1 538,02
zł/szt.
Kraków: śr. 02.04
U ciebie: śr. 02.04
1 538,02
zł/szt.
Darmowa dostawa
KAVCMF7502
1 516,84
zł/szt.
Kraków: śr. 02.04
U ciebie: śr. 02.04
1 516,84
zł/szt.
Darmowa dostawa
OYO91M0007OYO
592,40
zł/szt.
Kraków: wt. 01.04
U ciebie: wt. 01.04
592,40
zł/szt.
Darmowa dostawa
AISFDO003
1 572,69
zł/szt.
Kraków: wt. 01.04
U ciebie: wt. 01.04
1 572,69
zł/szt.
Darmowa dostawa
0339415078310
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Wyposażenie pojazdu: Dla pojazdów z manualną skrzynią biegów
Rozwiń więcej danych
1 726,84
zł/szt.
Kraków: wt. 01.04
U ciebie: wt. 01.04
1 726,84
zł/szt.
Darmowa dostawa
03562294701037
Średnica [mm]: 250
1 764,11
zł/szt.
Kraków: wt. 01.04
U ciebie: wt. 01.04
1 764,11
zł/szt.
Darmowa dostawa
VAL836266
Ciężar [kg]: 14.11
Średnica zewnętrzna [mm]: 301
Rozwiń więcej danych
1 550,90
zł/szt.
Kraków: wt. 01.04
U ciebie: wt. 01.04
1 550,90
zł/szt.
Darmowa dostawa
Koło dwumasowe to element układu napędowego samochodu CHEVROLET ORLANDO, który uczestniczy w przenoszeniu momentu obrotowego z silnika na skrzynię biegów, redukując przy tym drgania generowane w trakcie pracy jednostki napędowej. Koło dwumasowe to rodzaj koła zamachowego, składającego się z dwóch głównych elementów – masy pierwotnej oraz masy wtórnej, a także układu sprężyn pozwalających wytłumić drgania.
Zużywające się koło dwumasowe nie jest w stanie skutecznie wytłumić wibracji silnika. Dlatego podczas przyspieszania z niskich obrotów na wysokim biegu można wyczuć drgania przenoszące się na karoserię. Uszkodzone koło dwumasowe utrudnia także zmianę biegów. Przy awarii tego podzespołu słyszalne są również hałasy – stuki i piski występujące przy wciskaniu i puszczaniu sprzęgła, a także podczas uruchamiania i gaszenia jednostki.
Na szybkość zużywania się koła dwumasowego w dużym stopniu wpływa sposób użytkowania samochodu CHEVROLET ORLANDO. Aby koło zamachowe służyło jak najdłużej, należy: unikać jazdy na zbyt niskich obrotach, płynnie odpuszczać sprzęgło, wciskać sprzęgło podczas gaszenia i uruchamiania silnika, rozpoczynać zmianę biegu dopiero po pełnym wciśnięciu sprzęgła.