6 produktów
Wybierz auto
3 300,49
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
3 300,49
zł/szt.
Darmowa dostawa
SAC2295601015
Rodzaj skrzyni biegów: Skrzynia biegów z podwójnym sprzęgłem 6-biegowa
Rodzaj sprzęgła: Dla sprzęgła suchego
Rozwiń więcej danych
1 918,86
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
1 918,86
zł/szt.
Darmowa dostawa
03562294000514
Średnica [mm]: 240
732,18
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
732,18
zł/szt.
Darmowa dostawa
03562294001294
Średnica [mm]: 240
1 790,40
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
1 790,40
zł/szt.
Darmowa dostawa
LUK415082710
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia mechaniczna
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: Bez łożyska prowadzącego
Rozwiń więcej danych
3 199,68
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
3 199,68
zł/szt.
Darmowa dostawa
03562294000845
Średnica [mm]: 280
2 252,12
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
2 252,12
zł/szt.
Darmowa dostawa
Koło dwumasowe to element układu napędowego samochodu DODGE, który uczestniczy w przenoszeniu momentu obrotowego z silnika na skrzynię biegów, redukując przy tym drgania generowane w trakcie pracy jednostki napędowej. Koło dwumasowe to rodzaj koła zamachowego, składającego się z dwóch głównych elementów – masy pierwotnej oraz masy wtórnej, a także układu sprężyn pozwalających wytłumić drgania.
Zużywające się koło dwumasowe nie jest w stanie skutecznie wytłumić wibracji silnika. Dlatego podczas przyspieszania z niskich obrotów na wysokim biegu można wyczuć drgania przenoszące się na karoserię. Uszkodzone koło dwumasowe utrudnia także zmianę biegów. Przy awarii tego podzespołu słyszalne są również hałasy – stuki i piski występujące przy wciskaniu i puszczaniu sprzęgła, a także podczas uruchamiania i gaszenia jednostki.
Na szybkość zużywania się koła dwumasowego w dużym stopniu wpływa sposób użytkowania samochodu DODGE. Aby koło zamachowe służyło jak najdłużej, należy: unikać jazdy na zbyt niskich obrotach, płynnie odpuszczać sprzęgło, wciskać sprzęgło podczas gaszenia i uruchamiania silnika, rozpoczynać zmianę biegu dopiero po pełnym wciśnięciu sprzęgła.