6 produktów
Wybierz auto
Producenci
0339411015910
Liczba śrub: 8
35,62
zł/szt.
Kraków: śr. 10.09
U ciebie: śr. 10.09
35,62
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
VAL836723
Ciężar [kg]: 13.14
Wersja silnika: Dla silników z kołem zamachowym dwumasowym
Rozwiń więcej danych
1 995,14
zł/szt.
Kraków: śr. 10.09
U ciebie: śr. 10.09
1 995,14
zł/szt.
Darmowa dostawa
0339415052910
Wyposażenie pojazdu: Dla pojazdów z manualną skrzynią biegów
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: Bez łożyska prowadzącego
Rozwiń więcej danych
1 119,45
zł/szt.
Kraków: wt. 09.09
U ciebie: wt. 09.09
1 119,45
zł/szt.
Darmowa dostawa
SAC2294002183
Średnica [mm]: 235
1 013,68
zł/szt.
Kraków: wt. 09.09
U ciebie: wt. 09.09
1 013,68
zł/szt.
Darmowa dostawa
03562294002028
Średnica [mm]: 240
873,97
zł/szt.
Kraków: wt. 09.09
U ciebie: wt. 09.09
873,97
zł/szt.
Darmowa dostawa
03562294001583
Średnica [mm]: 235
959,52
zł/szt.
Kraków: wt. 09.09
U ciebie: wt. 09.09
959,52
zł/szt.
Darmowa dostawa
Koło dwumasowe to element układu napędowego samochodu PEUGEOT RCZ, który uczestniczy w przenoszeniu momentu obrotowego z silnika na skrzynię biegów, redukując przy tym drgania generowane w trakcie pracy jednostki napędowej. Koło dwumasowe to rodzaj koła zamachowego, składającego się z dwóch głównych elementów – masy pierwotnej oraz masy wtórnej, a także układu sprężyn pozwalających wytłumić drgania.
Zużywające się koło dwumasowe nie jest w stanie skutecznie wytłumić wibracji silnika. Dlatego podczas przyspieszania z niskich obrotów na wysokim biegu można wyczuć drgania przenoszące się na karoserię. Uszkodzone koło dwumasowe utrudnia także zmianę biegów. Przy awarii tego podzespołu słyszalne są również hałasy – stuki i piski występujące przy wciskaniu i puszczaniu sprzęgła, a także podczas uruchamiania i gaszenia jednostki.
Na szybkość zużywania się koła dwumasowego w dużym stopniu wpływa sposób użytkowania samochodu PEUGEOT RCZ. Aby koło zamachowe służyło jak najdłużej, należy: unikać jazdy na zbyt niskich obrotach, płynnie odpuszczać sprzęgło, wciskać sprzęgło podczas gaszenia i uruchamiania silnika, rozpoczynać zmianę biegu dopiero po pełnym wciśnięciu sprzęgła.