5 produktów
Wybierz auto
Wyposażenie pojazdu: Dla pojazdów z manualną skrzynią biegów
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: Bez łożyska prowadzącego
Rozwiń więcej danych
1 995,32
zł/szt.
Kraków: wt. 15.07
U ciebie: wt. 15.07
1 995,32
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wyposażenie pojazdu: Dla pojazdów z manualną skrzynią biegów
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: Bez łożyska prowadzącego
Rozwiń więcej danych
861,82
zł/szt.
Kraków: śr. 16.07
U ciebie: śr. 16.07
861,82
zł/szt.
Darmowa dostawa
Ciężar [kg]: 15.3
Średnica zewnętrzna [mm]: 303
Rozwiń więcej danych
1 846,21
zł/szt.
Kraków: wt. 15.07
U ciebie: wt. 15.07
1 846,21
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wyposażenie pojazdu: Dla pojazdów z manualną skrzynią biegów
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: Bez łożyska prowadzącego
Rozwiń więcej danych
1 110,63
zł/szt.
Kraków: wt. 15.07
U ciebie: wt. 15.07
1 110,63
zł/szt.
Darmowa dostawa
Liczba śrub: 8
42,85
zł/szt.
Kraków: wt. 15.07
U ciebie: wt. 15.07
42,85
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Koło dwumasowe to element układu napędowego samochodu TOYOTA VERSO, który uczestniczy w przenoszeniu momentu obrotowego z silnika na skrzynię biegów, redukując przy tym drgania generowane w trakcie pracy jednostki napędowej. Koło dwumasowe to rodzaj koła zamachowego, składającego się z dwóch głównych elementów – masy pierwotnej oraz masy wtórnej, a także układu sprężyn pozwalających wytłumić drgania.
Zużywające się koło dwumasowe nie jest w stanie skutecznie wytłumić wibracji silnika. Dlatego podczas przyspieszania z niskich obrotów na wysokim biegu można wyczuć drgania przenoszące się na karoserię. Uszkodzone koło dwumasowe utrudnia także zmianę biegów. Przy awarii tego podzespołu słyszalne są również hałasy – stuki i piski występujące przy wciskaniu i puszczaniu sprzęgła, a także podczas uruchamiania i gaszenia jednostki.
Na szybkość zużywania się koła dwumasowego w dużym stopniu wpływa sposób użytkowania samochodu TOYOTA VERSO. Aby koło zamachowe służyło jak najdłużej, należy: unikać jazdy na zbyt niskich obrotach, płynnie odpuszczać sprzęgło, wciskać sprzęgło podczas gaszenia i uruchamiania silnika, rozpoczynać zmianę biegu dopiero po pełnym wciśnięciu sprzęgła.