38 produktów
Wybierz auto
Nr art: 03562295000541
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0339411013310
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0339411013311
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0339415062609
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 0339415049709
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0339415068209
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 0339415043110
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 0350836542
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 03562295000514
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 0350836195
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 0350836201
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 0350836224
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 03562294001360
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 0350836531
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 03562294001177
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 03562294001345
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 03562295000507
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 03562295601003
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 03562295601001
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 03562295601004
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Koło dwumasowe to element układu napędowego samochodu VW JETTA V, który uczestniczy w przenoszeniu momentu obrotowego z silnika na skrzynię biegów, redukując przy tym drgania generowane w trakcie pracy jednostki napędowej. Koło dwumasowe to rodzaj koła zamachowego, składającego się z dwóch głównych elementów – masy pierwotnej oraz masy wtórnej, a także układu sprężyn pozwalających wytłumić drgania.
Zużywające się koło dwumasowe nie jest w stanie skutecznie wytłumić wibracji silnika. Dlatego podczas przyspieszania z niskich obrotów na wysokim biegu można wyczuć drgania przenoszące się na karoserię. Uszkodzone koło dwumasowe utrudnia także zmianę biegów. Przy awarii tego podzespołu słyszalne są również hałasy – stuki i piski występujące przy wciskaniu i puszczaniu sprzęgła, a także podczas uruchamiania i gaszenia jednostki.
Na szybkość zużywania się koła dwumasowego w dużym stopniu wpływa sposób użytkowania samochodu VW JETTA V. Aby koło zamachowe służyło jak najdłużej, należy: unikać jazdy na zbyt niskich obrotach, płynnie odpuszczać sprzęgło, wciskać sprzęgło podczas gaszenia i uruchamiania silnika, rozpoczynać zmianę biegu dopiero po pełnym wciśnięciu sprzęgła.