4 produkty
Wybierz auto
Producenci
Szerokość [mm]: 9
Ciężar [kg]: 0.032
Rozwiń więcej danych
42,34
zł/szt.
Kraków: czw. 13.11
U ciebie: czw. 13.11
42,34
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
84,47
zł/szt.
Kraków: śr. 12.11
U ciebie: śr. 12.11
84,47
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
165,37
zł/szt.
Kraków: śr. 12.11
U ciebie: śr. 12.11
165,37
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Parametr: Kzis-1
156,61
zł/szt.
Kraków: śr. 12.11
U ciebie: śr. 12.11
156,61
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Łożysko oporowe, zwane także łożyskiem wyciskowym, jest elementem układu sprzęgła w samochodzie BMW 8 E31. Jego zadaniem jest wywieranie nacisku na sprężynę talerzową, czego efektem jest odłączenie sprzęgła. Łożysko pracuje przez cały czas, kiedy wciśnięty jest pedał sprzęgła. Jest przy tym narażone na duże obciążenia.
O awarii łożyska oporowego sprzęgła w samochodzie BMW 8 E31 mogą świadczyć niepokojące dźwięki, dochodzące z okolicy sprzęgła. Objawy awarii są tożsame z symptomami uszkodzenia innych rodzajów łożysk kulkowych – generowanie odgłosu szumu czy też stukania. Może dojść także do utrudnionej zmiany przełożeń lub nieprawidłowego – skokowego – ruchu pedału sprzęgła.
Producent samochodu BMW 8 E31 rekomenduje dokonywanie wymiany łożyska oporowego sprzęgła przy okazji każdej wymiany zestawu sprzęgła. Podzespół ten jest zazwyczaj trwały i zazwyczaj nie ulega zużyciu przez ponad 100 tys. km. Jednak trudne warunki pracy lub agresywny styl jazdy kierowcy mogą spowodować konieczność jego wymiany już przy stosunkowo niewielkim przebiegu.