3 produkty
Wybierz auto
Producenci
Szerokość [mm]: 9
Ciężar [kg]: 0.032
Rozwiń więcej danych
42,17
zł/szt.
Kraków: czw. 02.10
U ciebie: czw. 02.10
42,17
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
03563151231032
Parametr: Kzis-1
152,99
zł/szt.
Kraków: czw. 02.10
U ciebie: czw. 02.10
152,99
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0339500075710
162,19
zł/szt.
Kraków: czw. 02.10
U ciebie: czw. 02.10
162,19
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Łożysko oporowe, zwane także łożyskiem wyciskowym, jest elementem układu sprzęgła w samochodzie BMW 8 E31. Jego zadaniem jest wywieranie nacisku na sprężynę talerzową, czego efektem jest odłączenie sprzęgła. Łożysko pracuje przez cały czas, kiedy wciśnięty jest pedał sprzęgła. Jest przy tym narażone na duże obciążenia.
O awarii łożyska oporowego sprzęgła w samochodzie BMW 8 E31 mogą świadczyć niepokojące dźwięki, dochodzące z okolicy sprzęgła. Objawy awarii są tożsame z symptomami uszkodzenia innych rodzajów łożysk kulkowych – generowanie odgłosu szumu czy też stukania. Może dojść także do utrudnionej zmiany przełożeń lub nieprawidłowego – skokowego – ruchu pedału sprzęgła.
Producent samochodu BMW 8 E31 rekomenduje dokonywanie wymiany łożyska oporowego sprzęgła przy okazji każdej wymiany zestawu sprzęgła. Podzespół ten jest zazwyczaj trwały i zazwyczaj nie ulega zużyciu przez ponad 100 tys. km. Jednak trudne warunki pracy lub agresywny styl jazdy kierowcy mogą spowodować konieczność jego wymiany już przy stosunkowo niewielkim przebiegu.