5 produktów
Wybierz auto
Szerokość [mm]: 9
Ciężar [kg]: 0.032
Rozwiń więcej danych
44,10
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 10.04
44,10
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
RYMEQ8074500
86,52
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 10.04
86,52
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
03563151231032
Parametr: Kzis-1
159,66
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 10.04
159,66
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
040126295
Szerokość [mm]: 46
Ciężar [kg]: 0.214
Rozwiń więcej danych
167,00
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 10.04
167,00
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0339500075710
157,86
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 10.04
157,86
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Łożysko oporowe, zwane także łożyskiem wyciskowym, jest elementem układu sprzęgła w samochodzie BMW 8 E31. Jego zadaniem jest wywieranie nacisku na sprężynę talerzową, czego efektem jest odłączenie sprzęgła. Łożysko pracuje przez cały czas, kiedy wciśnięty jest pedał sprzęgła. Jest przy tym narażone na duże obciążenia.
O awarii łożyska oporowego sprzęgła w samochodzie BMW 8 E31 mogą świadczyć niepokojące dźwięki, dochodzące z okolicy sprzęgła. Objawy awarii są tożsame z symptomami uszkodzenia innych rodzajów łożysk kulkowych – generowanie odgłosu szumu czy też stukania. Może dojść także do utrudnionej zmiany przełożeń lub nieprawidłowego – skokowego – ruchu pedału sprzęgła.
Producent samochodu BMW 8 E31 rekomenduje dokonywanie wymiany łożyska oporowego sprzęgła przy okazji każdej wymiany zestawu sprzęgła. Podzespół ten jest zazwyczaj trwały i zazwyczaj nie ulega zużyciu przez ponad 100 tys. km. Jednak trudne warunki pracy lub agresywny styl jazdy kierowcy mogą spowodować konieczność jego wymiany już przy stosunkowo niewielkim przebiegu.