4 produkty
Wybierz auto
Producenci
Szerokość [mm]: 9
Ciężar [kg]: 0.032
Rozwiń więcej danych
43,23
zł/szt.
Kraków: wt. 26.08
U ciebie: wt. 26.08
43,23
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
03563151231032
Parametr: Kzis-1
154,47
zł/szt.
Kraków: wt. 26.08
U ciebie: wt. 26.08
154,47
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0339500075710
163,74
zł/szt.
Kraków: śr. 27.08
U ciebie: śr. 27.08
163,74
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
RYMEQ8074500
85,29
zł/szt.
Kraków: wt. 26.08
U ciebie: wt. 26.08
85,29
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Łożysko oporowe, zwane także łożyskiem wyciskowym, jest elementem układu sprzęgła w samochodzie BMW 8 E31. Jego zadaniem jest wywieranie nacisku na sprężynę talerzową, czego efektem jest odłączenie sprzęgła. Łożysko pracuje przez cały czas, kiedy wciśnięty jest pedał sprzęgła. Jest przy tym narażone na duże obciążenia.
O awarii łożyska oporowego sprzęgła w samochodzie BMW 8 E31 mogą świadczyć niepokojące dźwięki, dochodzące z okolicy sprzęgła. Objawy awarii są tożsame z symptomami uszkodzenia innych rodzajów łożysk kulkowych – generowanie odgłosu szumu czy też stukania. Może dojść także do utrudnionej zmiany przełożeń lub nieprawidłowego – skokowego – ruchu pedału sprzęgła.
Producent samochodu BMW 8 E31 rekomenduje dokonywanie wymiany łożyska oporowego sprzęgła przy okazji każdej wymiany zestawu sprzęgła. Podzespół ten jest zazwyczaj trwały i zazwyczaj nie ulega zużyciu przez ponad 100 tys. km. Jednak trudne warunki pracy lub agresywny styl jazdy kierowcy mogą spowodować konieczność jego wymiany już przy stosunkowo niewielkim przebiegu.