3 produkty
Wybierz auto
TOP626906
Tryb pracy: Mechaniczne
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Bez dźwigienki wysprzęglika
102,41
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
102,41
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
BLUADB113305
Ciężar [kg]: 0.3
203,05
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
203,05
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
03561863869036
Szerokość [mm]: 9
Średnica wewnętrzna [mm]: 15
Rozwiń więcej danych
44,18
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
44,18
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Łożysko oporowe, zwane także łożyskiem wyciskowym, jest elementem układu sprzęgła w samochodzie BMW X3 F25. Jego zadaniem jest wywieranie nacisku na sprężynę talerzową, czego efektem jest odłączenie sprzęgła. Łożysko pracuje przez cały czas, kiedy wciśnięty jest pedał sprzęgła. Jest przy tym narażone na duże obciążenia.
O awarii łożyska oporowego sprzęgła w samochodzie BMW X3 F25 mogą świadczyć niepokojące dźwięki, dochodzące z okolicy sprzęgła. Objawy awarii są tożsame z symptomami uszkodzenia innych rodzajów łożysk kulkowych – generowanie odgłosu szumu czy też stukania. Może dojść także do utrudnionej zmiany przełożeń lub nieprawidłowego – skokowego – ruchu pedału sprzęgła.
Producent samochodu BMW X3 F25 rekomenduje dokonywanie wymiany łożyska oporowego sprzęgła przy okazji każdej wymiany zestawu sprzęgła. Podzespół ten jest zazwyczaj trwały i zazwyczaj nie ulega zużyciu przez ponad 100 tys. km. Jednak trudne warunki pracy lub agresywny styl jazdy kierowcy mogą spowodować konieczność jego wymiany już przy stosunkowo niewielkim przebiegu.