4 produkty
Wybierz auto
BLUADF123303
Ciężar [kg]: 0.184
Wersja: Km germany 069 0963
Rozwiń więcej danych
64,91
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
64,91
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0339500051510
161,40
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
161,40
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0339410000510
40,40
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
40,40
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0369VKC2548
116,75
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
116,75
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Łożysko oporowe, zwane także łożyskiem wyciskowym, jest elementem układu sprzęgła w samochodzie FORD MONDEO I. Jego zadaniem jest wywieranie nacisku na sprężynę talerzową, czego efektem jest odłączenie sprzęgła. Łożysko pracuje przez cały czas, kiedy wciśnięty jest pedał sprzęgła. Jest przy tym narażone na duże obciążenia.
O awarii łożyska oporowego sprzęgła w samochodzie FORD MONDEO I mogą świadczyć niepokojące dźwięki, dochodzące z okolicy sprzęgła. Objawy awarii są tożsame z symptomami uszkodzenia innych rodzajów łożysk kulkowych – generowanie odgłosu szumu czy też stukania. Może dojść także do utrudnionej zmiany przełożeń lub nieprawidłowego – skokowego – ruchu pedału sprzęgła.
Producent samochodu FORD MONDEO I rekomenduje dokonywanie wymiany łożyska oporowego sprzęgła przy okazji każdej wymiany zestawu sprzęgła. Podzespół ten jest zazwyczaj trwały i zazwyczaj nie ulega zużyciu przez ponad 100 tys. km. Jednak trudne warunki pracy lub agresywny styl jazdy kierowcy mogą spowodować konieczność jego wymiany już przy stosunkowo niewielkim przebiegu.