🔥 -7% na świece | Przygotuj samochód na zimę! KOD: ZAPLON7
5 produktów
Wybierz auto
Producenci
ASH900LL03
Średnica [mm]: 65
Wysokość [mm]: 56
Rozwiń więcej danych
215,79
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 07.10
215,79
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
270,14
zł/szt.
Kraków: śr. 08.10
U ciebie: śr. 08.10
270,14
zł/szt.
Darmowa dostawa
ASH90FDFD08
Wysokość [mm]: 63
Średnica wewnętrzna [mm]: 28
Rozwiń więcej danych
283,04
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 07.10
283,04
zł/szt.
Darmowa dostawa
TOP304319
Tryb pracy: Hydrauliczny
154,87
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 07.10
154,87
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
243,45
zł/szt.
Kraków: śr. 08.10
U ciebie: śr. 08.10
243,45
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Łożysko oporowe, zwane także łożyskiem wyciskowym, jest elementem układu sprzęgła w samochodzie FORD S-MAX. Jego zadaniem jest wywieranie nacisku na sprężynę talerzową, czego efektem jest odłączenie sprzęgła. Łożysko pracuje przez cały czas, kiedy wciśnięty jest pedał sprzęgła. Jest przy tym narażone na duże obciążenia.
O awarii łożyska oporowego sprzęgła w samochodzie FORD S-MAX mogą świadczyć niepokojące dźwięki, dochodzące z okolicy sprzęgła. Objawy awarii są tożsame z symptomami uszkodzenia innych rodzajów łożysk kulkowych – generowanie odgłosu szumu czy też stukania. Może dojść także do utrudnionej zmiany przełożeń lub nieprawidłowego – skokowego – ruchu pedału sprzęgła.
Producent samochodu FORD S-MAX rekomenduje dokonywanie wymiany łożyska oporowego sprzęgła przy okazji każdej wymiany zestawu sprzęgła. Podzespół ten jest zazwyczaj trwały i zazwyczaj nie ulega zużyciu przez ponad 100 tys. km. Jednak trudne warunki pracy lub agresywny styl jazdy kierowcy mogą spowodować konieczność jego wymiany już przy stosunkowo niewielkim przebiegu.