5 produktów
Wybierz auto
SAC3151600727
86,75
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
86,75
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
03563151600706
149,08
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
149,08
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0493ADB113302
Ciężar [kg]: 0.111
Zdjęcie producenta: 1
72,19
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
72,19
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Ciężar [kg]: 0.082
Zdjęcie producenta: 1
67,95
zł/szt.
Kraków: pon. 26.05
U ciebie: pon. 26.05
67,95
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Z uszczelniaczem wału
64,11
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
64,11
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Łożysko oporowe, zwane także łożyskiem wyciskowym, jest elementem układu sprzęgła w samochodzie MINI COUPÉ/ROADSTER. Jego zadaniem jest wywieranie nacisku na sprężynę talerzową, czego efektem jest odłączenie sprzęgła. Łożysko pracuje przez cały czas, kiedy wciśnięty jest pedał sprzęgła. Jest przy tym narażone na duże obciążenia.
O awarii łożyska oporowego sprzęgła w samochodzie MINI COUPÉ/ROADSTER mogą świadczyć niepokojące dźwięki, dochodzące z okolicy sprzęgła. Objawy awarii są tożsame z symptomami uszkodzenia innych rodzajów łożysk kulkowych – generowanie odgłosu szumu czy też stukania. Może dojść także do utrudnionej zmiany przełożeń lub nieprawidłowego – skokowego – ruchu pedału sprzęgła.
Producent samochodu MINI COUPÉ/ROADSTER rekomenduje dokonywanie wymiany łożyska oporowego sprzęgła przy okazji każdej wymiany zestawu sprzęgła. Podzespół ten jest zazwyczaj trwały i zazwyczaj nie ulega zużyciu przez ponad 100 tys. km. Jednak trudne warunki pracy lub agresywny styl jazdy kierowcy mogą spowodować konieczność jego wymiany już przy stosunkowo niewielkim przebiegu.