3 produkty
Wybierz auto
JAV90302
Wysokość [mm]: 23
Średnica wewnętrzna [mm]: 44.7
Rozwiń więcej danych
61,95
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
61,95
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
ASH9005500
Wysokość [mm]: 16.5
Średnica wewnętrzna [mm]: 38
Rozwiń więcej danych
45,16
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
45,16
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0493ADC43305
Ciężar [kg]: 0.346
Zdjęcie producenta: 1
114,70
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
114,70
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Łożysko oporowe, zwane także łożyskiem wyciskowym, jest elementem układu sprzęgła w samochodzie MITSUBISHI GALANT I. Jego zadaniem jest wywieranie nacisku na sprężynę talerzową, czego efektem jest odłączenie sprzęgła. Łożysko pracuje przez cały czas, kiedy wciśnięty jest pedał sprzęgła. Jest przy tym narażone na duże obciążenia.
O awarii łożyska oporowego sprzęgła w samochodzie MITSUBISHI GALANT I mogą świadczyć niepokojące dźwięki, dochodzące z okolicy sprzęgła. Objawy awarii są tożsame z symptomami uszkodzenia innych rodzajów łożysk kulkowych – generowanie odgłosu szumu czy też stukania. Może dojść także do utrudnionej zmiany przełożeń lub nieprawidłowego – skokowego – ruchu pedału sprzęgła.
Producent samochodu MITSUBISHI GALANT I rekomenduje dokonywanie wymiany łożyska oporowego sprzęgła przy okazji każdej wymiany zestawu sprzęgła. Podzespół ten jest zazwyczaj trwały i zazwyczaj nie ulega zużyciu przez ponad 100 tys. km. Jednak trudne warunki pracy lub agresywny styl jazdy kierowcy mogą spowodować konieczność jego wymiany już przy stosunkowo niewielkim przebiegu.