7 produktów
Wybierz auto
ABS51756
Strona zabudowy: Z przodu
Ciężar [kg]: 0.4
Rozwiń więcej danych
96,63
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 04.02
96,63
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
OYO90S0528OYO
82,22
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 04.02
82,22
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
ASH950KK33
128,01
zł/szt.
Kraków: śr. 05.02
U ciebie: śr. 05.02
128,01
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
LPR2486
Wymiar gwintu: 12 x 8,5, plug-in connect.sys.
Materiał: Tworzywo sztuczne
110,63
zł/szt.
Kraków: śr. 05.02
U ciebie: śr. 05.02
110,63
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SAMF30353
Wymiar gwintu: 12 x 8,5, plug-in connect.sys.
Materiał: Tworzywo sztuczne
118,13
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 04.02
118,13
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
JAPFRK33
122,30
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 04.02
122,30
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SAC6284600788
227,16
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 04.02
227,16
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Z racji tego, że HYUNDAI VELOSTER I jest jednym z samochodów, w których obecne jest sprzęgło hydrauliczne z wysprzęglikiem centralnym lub umieszczonym poza przekładnią biegów, istotnym jego elementem jest pompa sprzęgła. Pompa jest mechanizmem, w którym po wciśnięciu pedału sprzęgła przesuwa się tłok, generując ciśnienie hydrauliczne. Znajdujący się w przewodach hydraulicznych płyn wprawia w ruch wysprzęglik. Ten element przesuwa tłok, uruchamiając dźwignię odsuwającą docisk od tarczy sprzęgła, dzięki czemu może zostać wybrany kolejny bieg.
Najczęstszym objawem świadczącym o niesprawności pompy sprzęgła w samochodzie HYUNDAI VELOSTER I są trudności ze zmianą biegów. Często kierowca może zaobserwować także, że pedał sprzęgła po wciśnięciu wolniej niż zwykle wraca do swojej pozycji. Innym objawem usterki pompy sprzęgła, który w samochodzie HYUNDAI VELOSTER I zdarza się rzadko, jest tzw. twardy pedał sprzęgła, czyli konieczność użycia dużej siły do wciśnięcia pedału przed zmianą biegów.
W przypadku zaobserwowania powyżej opisanych objawów w samochodzie HYUNDAI VELOSTER I, należy niezwłocznie zdiagnozować samochód, najlepiej w warsztacie naprawczym. Błędną praktyką jest ignorowanie problemu i jedynie uzupełnianie obserwowanych ubytków płynu hydraulicznego. Uszkodzona pompa sprzęgła informuje o swoim złym stanie poprzez wyciek. Należy jednak dokładnie zbadać miejsce wycieku, gdyż zdarza się, że winna awarii nie jest sama pompa, a wysprzęglik. Wyciek w okolicy pedału sprzęgła jasno sugeruje usterkę pompy, w której najprawdopodobniej zawiódł tłok.