4 produkty
Wybierz auto
ASH95K0001
Gwint wewnętrzny [mm]: 9
Ilość otworów gwintowanych: 1
Rozwiń więcej danych
106,31
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
106,31
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0493ADG03462
Ciężar [kg]: 0.324
Pojazd z kierownicą po lewej /prawej stronie: Dla pojazdu z kierownicą z lewej strony
Rozwiń więcej danych
154,61
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
154,61
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
JAV95K01
Gwint wewnętrzny [mm]: 9
Ilość otworów gwintowanych: 1
Rozwiń więcej danych
127,82
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
127,82
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0426FRK01
Gwint wewnętrzny [mm]: 9
Ilość otworów gwintowanych: 1
Rozwiń więcej danych
249,63
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
249,63
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Z racji tego, że KIA CARNIVAL I jest jednym z samochodów, w których obecne jest sprzęgło hydrauliczne z wysprzęglikiem centralnym lub umieszczonym poza przekładnią biegów, istotnym jego elementem jest pompa sprzęgła. Pompa jest mechanizmem, w którym po wciśnięciu pedału sprzęgła przesuwa się tłok, generując ciśnienie hydrauliczne. Znajdujący się w przewodach hydraulicznych płyn wprawia w ruch wysprzęglik. Ten element przesuwa tłok, uruchamiając dźwignię odsuwającą docisk od tarczy sprzęgła, dzięki czemu może zostać wybrany kolejny bieg.
Najczęstszym objawem świadczącym o niesprawności pompy sprzęgła w samochodzie KIA CARNIVAL I są trudności ze zmianą biegów. Często kierowca może zaobserwować także, że pedał sprzęgła po wciśnięciu wolniej niż zwykle wraca do swojej pozycji. Innym objawem usterki pompy sprzęgła, który w samochodzie KIA CARNIVAL I zdarza się rzadko, jest tzw. twardy pedał sprzęgła, czyli konieczność użycia dużej siły do wciśnięcia pedału przed zmianą biegów.
W przypadku zaobserwowania powyżej opisanych objawów w samochodzie KIA CARNIVAL I, należy niezwłocznie zdiagnozować samochód, najlepiej w warsztacie naprawczym. Błędną praktyką jest ignorowanie problemu i jedynie uzupełnianie obserwowanych ubytków płynu hydraulicznego. Uszkodzona pompa sprzęgła informuje o swoim złym stanie poprzez wyciek. Należy jednak dokładnie zbadać miejsce wycieku, gdyż zdarza się, że winna awarii nie jest sama pompa, a wysprzęglik. Wyciek w okolicy pedału sprzęgła jasno sugeruje usterkę pompy, w której najprawdopodobniej zawiódł tłok.