Powiadom mnie o dostępności

Pompy sprzęgła do MERCEDES-BENZ SPRINTER CLASSIC

6 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

średnica tłoka cylindra: 19.05
188,30 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
otwór o śr [mm]: 19.05, Wymiar gwintu: 12 x 9, plug-in connect.sys., Materiał: Aluminium, System ...
129,00 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
otwór o śr [mm]: 19.05, Wymiar gwintu: 12 x 9, plug-in connect.sys., Materiał: Aluminium, dla num...
134,34 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
średnica tłoka cylindra: 19.05
81,13 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Strona zabudowy: z przodu, średnica 1/średnica 2 [mm]: 19,0, Ciężar [kg]: 0.64, System hamulcowy...
142,39 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
151,25 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do MERCEDES-BENZ

Do czego służy pompa sprzęgła w samochodzie MERCEDES-BENZ SPRINTER CLASSIC?

Z racji tego, że MERCEDES-BENZ SPRINTER CLASSIC jest jednym z samochodów, w których obecne jest sprzęgło hydrauliczne z wysprzęglikiem centralnym lub umieszczonym poza przekładnią biegów, istotnym jego elementem jest pompa sprzęgła. Pompa jest mechanizmem, w którym po wciśnięciu pedału sprzęgła przesuwa się tłok, generując ciśnienie hydrauliczne. Znajdujący się w przewodach hydraulicznych płyn wprawia w ruch wysprzęglik. Ten element przesuwa tłok, uruchamiając dźwignię odsuwającą docisk od tarczy sprzęgła, dzięki czemu może zostać wybrany kolejny bieg.

Objawy awarii pompy sprzęgła w samochodzie MERCEDES-BENZ SPRINTER CLASSIC

Najczęstszym objawem świadczącym o niesprawności pompy sprzęgła w samochodzie MERCEDES-BENZ SPRINTER CLASSIC są trudności ze zmianą biegów. Często kierowca może zaobserwować także, że pedał sprzęgła po wciśnięciu wolniej niż zwykle wraca do swojej pozycji. Innym objawem usterki pompy sprzęgła, który w samochodzie MERCEDES-BENZ SPRINTER CLASSIC zdarza się rzadko, jest tzw. twardy pedał sprzęgła, czyli konieczność użycia dużej siły do wciśnięcia pedału przed zmianą biegów.

MERCEDES-BENZ SPRINTER CLASSIC – diagnostyka pompy sprzęgła

W przypadku zaobserwowania powyżej opisanych objawów w samochodzie MERCEDES-BENZ SPRINTER CLASSIC, należy niezwłocznie zdiagnozować samochód, najlepiej w warsztacie naprawczym. Błędną praktyką jest ignorowanie problemu i jedynie uzupełnianie obserwowanych ubytków płynu hydraulicznego. Uszkodzona pompa sprzęgła informuje o swoim złym stanie poprzez wyciek. Należy jednak dokładnie zbadać miejsce wycieku, gdyż zdarza się, że winna awarii nie jest sama pompa, a wysprzęglik. Wyciek w okolicy pedału sprzęgła jasno sugeruje usterkę pompy, w której najprawdopodobniej zawiódł tłok.