7 produktów
Wybierz auto
ASH9501151
Gwint wewnętrzny [mm]: 9
Ilość otworów gwintowanych: 1
Rozwiń więcej danych
90,67
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
90,67
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
BRMC56029
Otwór o śr [mm]: 17.46
Wymiar gwintu: 10 x 1
Rozwiń więcej danych
206,31
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
206,31
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
95,77
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
95,77
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NIPJ2501030
Średnica [mm]: 15.9
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: Ze zbiornikiem
Rozwiń więcej danych
135,00
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
135,00
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0426FR151
Gwint wewnętrzny [mm]: 9
Ilość otworów gwintowanych: 1
Rozwiń więcej danych
116,06
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
116,06
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0429PNB210
Ograniczenia producenta: Nabco
Średnica [mm]: 15.9
107,46
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
107,46
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
ABS71571
Strona zabudowy: Z przodu
Średnica 1/średnica 2 [mm]: 15,9
Rozwiń więcej danych
105,85
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
105,85
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Z racji tego, że NISSAN PATROL GR V jest jednym z samochodów, w których obecne jest sprzęgło hydrauliczne z wysprzęglikiem centralnym lub umieszczonym poza przekładnią biegów, istotnym jego elementem jest pompa sprzęgła. Pompa jest mechanizmem, w którym po wciśnięciu pedału sprzęgła przesuwa się tłok, generując ciśnienie hydrauliczne. Znajdujący się w przewodach hydraulicznych płyn wprawia w ruch wysprzęglik. Ten element przesuwa tłok, uruchamiając dźwignię odsuwającą docisk od tarczy sprzęgła, dzięki czemu może zostać wybrany kolejny bieg.
Najczęstszym objawem świadczącym o niesprawności pompy sprzęgła w samochodzie NISSAN PATROL GR V są trudności ze zmianą biegów. Często kierowca może zaobserwować także, że pedał sprzęgła po wciśnięciu wolniej niż zwykle wraca do swojej pozycji. Innym objawem usterki pompy sprzęgła, który w samochodzie NISSAN PATROL GR V zdarza się rzadko, jest tzw. twardy pedał sprzęgła, czyli konieczność użycia dużej siły do wciśnięcia pedału przed zmianą biegów.
W przypadku zaobserwowania powyżej opisanych objawów w samochodzie NISSAN PATROL GR V, należy niezwłocznie zdiagnozować samochód, najlepiej w warsztacie naprawczym. Błędną praktyką jest ignorowanie problemu i jedynie uzupełnianie obserwowanych ubytków płynu hydraulicznego. Uszkodzona pompa sprzęgła informuje o swoim złym stanie poprzez wyciek. Należy jednak dokładnie zbadać miejsce wycieku, gdyż zdarza się, że winna awarii nie jest sama pompa, a wysprzęglik. Wyciek w okolicy pedału sprzęgła jasno sugeruje usterkę pompy, w której najprawdopodobniej zawiódł tłok.