8 produktów
Wybierz auto
0339624371600
Średnica [mm]: 240
552,46
zł/szt.
Kraków: pt. 25.07
U ciebie: pt. 25.07
552,46
zł/szt.
Darmowa dostawa
ASH92011019
Ilość zębów: 24
Średnica [mm]: 275
Rozwiń więcej danych
453,52
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 24.07
453,52
zł/szt.
Darmowa dostawa
396,70
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 24.07
396,70
zł/szt.
Darmowa dostawa
481,66
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 24.07
481,66
zł/szt.
Darmowa dostawa
580,49
zł/szt.
Kraków: pt. 25.07
U ciebie: pt. 25.07
580,49
zł/szt.
Darmowa dostawa
796,79
zł/szt.
Kraków: pt. 25.07
U ciebie: pt. 25.07
796,79
zł/szt.
Darmowa dostawa
0493ADN130119
Ilość zębów: 24
Ciężar [kg]: 9.06
Rozwiń więcej danych
686,29
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 24.07
686,29
zł/szt.
Darmowa dostawa
BLUADN130145
Ciężar [kg]: 12.96
Zdjęcie producenta: 1
906,03
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 24.07
906,03
zł/szt.
Darmowa dostawa
Sprzęgło samochodu NISSAN PATROL GR V jest złożone z układu elementów umożliwiających przenoszenie momentu obrotowego z silnika na skrzynię biegów. Najważniejsze podzespoły sprzęgła to: tarcza, docisk, łożysko prowadzące, linka, pompa oraz koło dwumasowe. Sprawne sprzęgło w samochodzie NISSAN PATROL GR V musi umożliwiać odłączenie skrzyni od silnika, co przekłada się na możliwość zmiany biegów.
W trakcie użytkowania samochodu NISSAN PATROL GR V sprzęgło jest wielokrotnie rozłączane i ponownie zasprzęglane, co w długim okresie prowadzi do jego zużycia. Niektóre praktyki mogą jednak przyspieszać eksploatację sprzęgła, przez co konieczna może być jego wcześniejsza wymiana. Wpływa na to przede wszystkim agresywne ruszanie samochodem – mocne dodawanie gazu przy wciśniętym pedale sprzęgła. Niekorzystna jest również jazda na półsprzęgle, a nawet samo opieranie w trakcie jazdy stopy na pedale sprzęgła bez jego wciskania. Nie należy również praktykować ruszania z drugiego biegu oraz przy zaciągniętym hamulcu ręcznym. Warto także wcisnąć sprzęgło przed uruchomieniem silnika.
Kończące się sprzęgło samochodu NISSAN PATROL GR V zwiastują objawy utrudniające zmianę biegów oraz wpływające na komfort użytkowania pojazdu. Również ruszanie samochodem nie przebiega wystarczająco sprawnie – auto zaczyna toczyć się dopiero po niemal całkowitym puszczeniu pedału sprzęgła. Towarzyszy temu wyraźnie odczuwalne szarpanie samochodu. NISSAN PATROL GR V ze zużytym sprzęgłem nie reaguje również właściwie na dodanie gazu w trakcie jazdy – samochód nie przyspiesza wystarczająco dynamicznie pomimo wzrostu obrotów silnika.