8 produktów
Wybierz auto
SAMF30120
Otwór o śr [mm]: 19.05
Wymiar gwintu: Plug-in connect.sys.
Rozwiń więcej danych
165,26
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
165,26
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0396LM15003
System hamulcowy: Lockheed
Średnica tłoka cylindra: 15.87
246,89
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
246,89
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
ABS51133
Strona zabudowy: Z przodu
Średnica 1/średnica 2 [mm]: 19,0
Rozwiń więcej danych
266,57
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
266,57
zł/szt.
Darmowa dostawa
SAMF04874
Otwór o śr [mm]: 15.87
Wymiar gwintu: 12 x 1
Rozwiń więcej danych
201,85
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
201,85
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
247,12
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
247,12
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
VAL2106019
Otwór o śr [mm]: 19.05
Materiał: Tworzywo sztuczne
222,80
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
222,80
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Średnica [mm]: 15.9
System hamulcowy: Ap lockheed
34,02
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
34,02
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Średnica [mm]: 15.9
System hamulcowy: Lockheed
30,96
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
30,96
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Z racji tego, że SAAB 900 jest jednym z samochodów, w których obecne jest sprzęgło hydrauliczne z wysprzęglikiem centralnym lub umieszczonym poza przekładnią biegów, istotnym jego elementem jest pompa sprzęgła. Pompa jest mechanizmem, w którym po wciśnięciu pedału sprzęgła przesuwa się tłok, generując ciśnienie hydrauliczne. Znajdujący się w przewodach hydraulicznych płyn wprawia w ruch wysprzęglik. Ten element przesuwa tłok, uruchamiając dźwignię odsuwającą docisk od tarczy sprzęgła, dzięki czemu może zostać wybrany kolejny bieg.
Najczęstszym objawem świadczącym o niesprawności pompy sprzęgła w samochodzie SAAB 900 są trudności ze zmianą biegów. Często kierowca może zaobserwować także, że pedał sprzęgła po wciśnięciu wolniej niż zwykle wraca do swojej pozycji. Innym objawem usterki pompy sprzęgła, który w samochodzie SAAB 900 zdarza się rzadko, jest tzw. twardy pedał sprzęgła, czyli konieczność użycia dużej siły do wciśnięcia pedału przed zmianą biegów.
W przypadku zaobserwowania powyżej opisanych objawów w samochodzie SAAB 900, należy niezwłocznie zdiagnozować samochód, najlepiej w warsztacie naprawczym. Błędną praktyką jest ignorowanie problemu i jedynie uzupełnianie obserwowanych ubytków płynu hydraulicznego. Uszkodzona pompa sprzęgła informuje o swoim złym stanie poprzez wyciek. Należy jednak dokładnie zbadać miejsce wycieku, gdyż zdarza się, że winna awarii nie jest sama pompa, a wysprzęglik. Wyciek w okolicy pedału sprzęgła jasno sugeruje usterkę pompy, w której najprawdopodobniej zawiódł tłok.