4 produkty
Wybierz auto
DELLM80710
Otwór o śr [mm]: 16
Wymiar gwintu: M10x1
Rozwiń więcej danych
147,57
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
147,57
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
ABS61469
Strona zabudowy: Z przodu
Średnica 1/średnica 2 [mm]: 15,9
Rozwiń więcej danych
180,85
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
180,85
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
KAVCMC9015
Średnica 1 [mm]: 15.88
126,69
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
126,69
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0493ADT334128
Ciężar [kg]: 0.446
Zdjęcie producenta: 1
172,15
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
172,15
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Z racji tego, że SUBARU TREZIA jest jednym z samochodów, w których obecne jest sprzęgło hydrauliczne z wysprzęglikiem centralnym lub umieszczonym poza przekładnią biegów, istotnym jego elementem jest pompa sprzęgła. Pompa jest mechanizmem, w którym po wciśnięciu pedału sprzęgła przesuwa się tłok, generując ciśnienie hydrauliczne. Znajdujący się w przewodach hydraulicznych płyn wprawia w ruch wysprzęglik. Ten element przesuwa tłok, uruchamiając dźwignię odsuwającą docisk od tarczy sprzęgła, dzięki czemu może zostać wybrany kolejny bieg.
Najczęstszym objawem świadczącym o niesprawności pompy sprzęgła w samochodzie SUBARU TREZIA są trudności ze zmianą biegów. Często kierowca może zaobserwować także, że pedał sprzęgła po wciśnięciu wolniej niż zwykle wraca do swojej pozycji. Innym objawem usterki pompy sprzęgła, który w samochodzie SUBARU TREZIA zdarza się rzadko, jest tzw. twardy pedał sprzęgła, czyli konieczność użycia dużej siły do wciśnięcia pedału przed zmianą biegów.
W przypadku zaobserwowania powyżej opisanych objawów w samochodzie SUBARU TREZIA, należy niezwłocznie zdiagnozować samochód, najlepiej w warsztacie naprawczym. Błędną praktyką jest ignorowanie problemu i jedynie uzupełnianie obserwowanych ubytków płynu hydraulicznego. Uszkodzona pompa sprzęgła informuje o swoim złym stanie poprzez wyciek. Należy jednak dokładnie zbadać miejsce wycieku, gdyż zdarza się, że winna awarii nie jest sama pompa, a wysprzęglik. Wyciek w okolicy pedału sprzęgła jasno sugeruje usterkę pompy, w której najprawdopodobniej zawiódł tłok.